Wat is het verschil tussen olvarit en een maaltijd uit de blender?

Ik vroeg me af waarom baby's vaak olvarit krijgen. Is het niet goedkoper en handiger om gewoon de maaltijd die de ouders eten in een kleine portie in de blender te gooien?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gemak! Da's het verschil....

Het is zelf beter om het zelf te maken. Maar het kost tijd en daarom kopen mensen potjes. Verdiep je wel eerst in hoe en wat je kan gebruiken. Het is niet zomaar alles in een blander donderen en klaar. Toegevoegd na 35 seconden: Blander=blender

Bronnen:
http://www.keukenkikker.nl/

Zelf maken is goedkoper maar meer werk. Maar bij Olvarit of vergelijkbare potjes ben je wel verzekerd van een voldoende hoeveelheid vitamines en dergelijke. En van een gelijkmatige smaak.

Olvarit (maar ook andere merken kant-en-klare babyvoeding) is smakeloze fabriekspulp waar een kind niet of nauwelijks van leert eten. Neem maar eens een keer een hap; en bedenk je dan nog eens twee keer of je je kindje die bagger voor wilt zetten. En kijk voor de grap ook eens op de ingredientenlijst ;-) . Smakelijk ! Trouwens, van de blender wordt een OOK niet veel lekkerder, hoor. Beter kun je het gewoon goed prakken en wat grotere stukjes eventueel door een ouderwetse zeef halen. Honderden keren smakelijker, en je kindje went meteen aan je eigen pot en jouw manier van koken. Wel een beetje oppassen met heel erg gebruik of zout eten ; dan kun je wellicht beter af en toe een restje 'kindvriendelijke' kost invriezen voor de kleine. Maar overdrijf dat niet he ? Ook in India of China eten kinderen gewoon met de pot mee; daar worden ze niks minder van. Het allerbeste is trouwens gewoon voorkauwen, maar op de een of andere manier hebben sommige moeders daar moeite mee. Maar ook als je ' kunstmatig voorkauwt' (zeef, vork, blender), is zelfgemaakt vele, vele malen goedkoper (kost vrijwel niets) en gezonder en persoonlijk vind ik het ook een stuk handiger. Al die potjes moet je maar kopen, opwarmen en weer in de glasbak gooien. Of erger ; plastic-afval.

Ja goedkoper is het zeker,maar je moet wel oppassen met zout want kinderen mogen hier niet zoveel van als volwassenen en in Olvarit zit weinig tot geen zout. Zelf vind ik Olvarit niet te pruimen dus ik heb mijn kinderen ook altijd vers gegeven,maar tegenwoordig wordt er op gelet dat je kind weinig zout mag hebben en dat is niet het geval als het met de pot mee eet,je zou dan eigenlijk apart moeten koken of voor jezelf er naderhand pas zout opdoen.

Om voor je kindje alles te pureren is in principe heel gemakkelijk en kost weinig tijd. Je kunt het inderdaad met een blender doen, maar deze is wat moeilijker te reinigen. Veel makkelijker is een staafmixer. Je kunt er voor kiezen om groenten, aardappels, vlees apart fijn te maken. Voordeel hiervan is dat je kindje alle smaakjes apart proef, maar je kun ook alles bij elkaar doen en dan fijn maken. Tijdens het malen naar behoefte water toevoegen of groentenat. In het begin alles heel fijn maken, dan kun je langzaam alles ook wat minder fijn maken, dit bevorderd het kauwen. Bij een staafmixer zit meestal een beker om te malen, deze kun je gebruiken, maar ook evt. een plastik litermaat. Gebruik nooit iets van glas of porselein, hier kunnen stukjes vanaf gaan. Je kunt het onderste deel van de staafmixer ook in de vaatwasser doen, met het mesje naar boven, staand werkt het best. Bovenste deel bevat de motor, dus mag absoluut niet nat worden. Toegevoegd na 4 minuten: Controleer altijd wel goed of er geen stukjes in zitten, dit met het lepeltje, voordat je een hapje geef. Dit met evt. verslikken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100