Wat kun je doen om de rest van de avond zo min mogelijk last te hebben van veel te zout eten?

Het is mij niet snel te zout, maar dit was wel erg megazout. Het wordt sowieso een dorstig avondje, maar wat is nu het beste om te nuttigen na een te zoute maaltijd?

Toegevoegd na 56 seconden:
Zonder een plumpbuik te krijgen van al dat water.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Een beetje witte rijst en wat melk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon een beetje efficient drinken. Zet een glaasje water naast je, en neem zo nu en dan een slok als je dorst krijgt. Zo kom je de hele avond door met 2 of 3 glazen water, zonder echt dorst te krijgen en ook zonder een plumpbuik te krijgen. Tegen de tijd dat je gaat slapen is je dorst weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink cacao en eet een banaan.Beiden bevatten veel kalium en dat doet het natrium in je lichaam dalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een avond te veel zout eten kan geen kwaad. Je kan er dorst van krijgen. Drink dan thee. Dan krijg je geen plumbuik van en lest prima. Houdt de komende dagen rekening met je zout innamen en dan is er niks aan de hand. (mits hartfalen) maar daar ga ik niet vanuit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem wat melk en een suikerklontje en meng dit door elkaar, je zult zeker het verschil van te veel zout eten merken. En je krijgt hier geen plump buik van!!!