Als druiven te zuur zijn om op te eten, kun je er dan nog wat mee?

Het overkomt mij nogal eens dat ik een bak of zak druiven koop, en thuisgekomen zijn ze niet zo zoet als ze er uit zagen... ewww.... zuur.

echt zuur.

Kan ik er nog wat mee? is er een gerecht waar ze in kunnen? Wat doet u met te zure druiven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
27.7K

Het beste antwoord

In een blender een smoothie maken van verschillende soorten fruit door elkaar. Het zure van de druiven kan je dan compenseren door voor de rest vooral zoete vruchten te kiezen, bijv. aardbei of banaan.
Met druiven heb je overigens wel snel dat de schil niet goed kapot gaat, dus dat je allemaal kleine stukjes druivenschil door je smoothie heen, dat is niet helemaal ideaal, maar toch nog wel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik een heel goed idee, mengen met ander, zoeter fruit!

Andere antwoorden (5)

Paar dagen laten staan, dan kunnen ze nog iets rijpen.

Maar om geen zure druiven meer te kopen, kun je het beste de wat gelere druiven kopen. Te groene druiven zijn vaak nog niet goed rijp en smaken zuur. Iets geler of mooi goudgele druiven zijn het lekkerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer maar eens een beetje zout erover te strooien. (geen grap) Werkt ook met zure sinaasappelen.
Alleen jammer dat als de druiven zuur zijn ze ook vaak nog erg hard zijn.
Voortaan gewoon eentje proeven voordat je ze koopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de vensterbank in de zon zetten; rijpen ze nog een paar dagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een sapcentrifuge hebt kun je zelf druivensap maken door het dan iets zoeter te maken dmv suiker.
Of wat ook lekker is , maak er een druivenjam van.

http://www.culinairkookboek.nl/vraagbaak/?fid=01&topic_id=1158065029
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de jam,dat wilde ik ook zeggen loeske..+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, mutsie, Ik heb ooit eens druivenjam van iemand gekregen, was wel lekker.
Druiven kan je ook inmaken met mosterdzaadjes en zuur, het heet dan Turkse druiven.