ik kan niet lunchen....HELP!!! zie beschrijving?

ik zit in de 2e van de middelbare. sinds ik op deze school zit lunch ik niet. ik weet dat het heel slecht is, en helemaal omdat ik smiddags een reep chocola eet, maar al mijn vrienden doen het ook en ik schaam me om te eten. en niet alleen tegenover anderen maar ook tegenover mezelf. thuis laat ik niks merken. en eet ik gewoon mee. soms eet ik ook gewoon snacks. maar ik wil doodgraag afvallen. ik ben 13 jaar en 66,6 kg zwaar, 1.71 m lang...
HELP MY!!

Toegevoegd na 3 minuten:
ik vind het erg moeilijk om meningen van anderen te negeren! en ik heb vervolgens een enorm schuldgevoel dat ik faal! terwijl ik weet dat het niet zo is.

Toegevoegd na 23 minuten:
mijn vraag is dus eigenlijk: hoe kan ik lunchen zonder schaamte? en wat kan ik dan het beste eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je vraag niet goed. Wil je advies over een gezonde lunch? Of wil je weten hoe je over je schaamte om te eten op school af kuny komen, zodat je minder snoept?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is je vraag?
Ritsuka
12 jaar geleden
waarom zou je je schamen om iets te eten?
en op jonge leeftijd moet je niet bezig zijn met dieten, gewoon gezond eten en niet te veel koekjes.
Dus stop met die chocoladereep en pak gewoon een boterham.

Antwoorden (4)

Wat dacht je ervan om gewoon te gaan lunchen en je niks aan te trekken van wat anderen er van vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fruit eten in plaats van chocola. Of een mueslireep van zonnatura. Die vullen ook en daar zit niet zo veel suiker in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schaamt je dus om gewoon je boterhammen op te eten omdat al je vrienden snacken en snoepen? Misschien kun je dan even apart eten zodat ze het niet zien zodat je toch wat gezonds eet. En daarnaast ook verder je probleem aanpakken want je wilt echt graag hulp aan je bericht te zien. Je kunst de kindertelefoon ook bellen http://www.kindertelefoon.nl/ sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je echt wil afvallen is gezonde voeding en goede nachtrust de keystone. maar probeer daar voornamelijk voor jezelf en je lichaam goed bij te voelen, begin de dag misschien wat steviger met eten door bijvoorbeeld een brinta pap of havermout te eten 2 a 3 keer in de week. wissel dit af met vaste voeding als bruine boterhammen met kaas en vleeswaren en groente als komkommer of gegrilde aubergine. wat je als lunch 1 a 2 keer in de week kan doen is bijvoorbeeld een pasta de avond ervoor maken en deze als pasta salade de volgende dag mee naar school te nemen doe dit bijvoorbeeld dinsdag en donderdag. hierdoor wissel je de dagen af dat je normaal luncht en jezelf een klein beetje verwend want dat is ook leven. en uiteindelijk gewoon genoeg bewegen niet teveel snoepen en als je dan toch cacao wil eten eet dan niet zo'n vette bar vol met melk cacao maar haal een goede pure chocolade bar van bijvoorbeeld cote'dor. oke het is even wennen maar de cacao die je dan binnenkrijgt bevat minder cacao boter en dus ook minder vet, met het voordeel dat je uiteindelijk een beter smaakpalet krijgt en minder nodig hebt om hetzelfde effect te krijgen. ik wens je dan ook veel succes in deze periode, en als laatste tip eet niet teveel van wat je vrienden eten.