Bestaat er een apparaatje waarmee je (een beetje) overdruk kan maken in een fles?

er bestaan simpele apparaatjes waarmee je een fles wijn vacuum kan zuigen.
waarom bestaan die apparaatjes niet omgekeerd, zodat ze wat overdruk creeeren?
zo hou je mooi de bubbels in de drank, bij bubbelwijn of cola.
of werkt dat niet zo?

Toegevoegd na 11 uur:
ik denk dat de vraag niet duidelijk is, gezien de antwoorden.
wat ik bedoel is, dat wanneer je een fles bubbelwijn opentrekt en half leegdrinkt, de volgende dag de meeste bubbels uit de resterende wijn verdwenen zijn.
het lijkt me dat je dit door lichte overdruk kan voorkomen.

13 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Antwoorden (4)

Lijkt me erg moeilijk. Als je dat door de kurk doet, dmv een pompje,zal die druk er zo weer uit lopen zodra je het pompje uit de kurk haalt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mogelijk kun je overdruk creëren door iets te laten gisten in de fles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even schudden.. geeft wat wat overdruk.
met een rietje erin blazen.. creëer je ook overdruk.
niet van toepassing op dranken die geen bubbel hebben uiteraard.

Toegevoegd na 2 minuten:
ek kijk eens hier
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Vacuum
dan wordt je wijzer ivm drukverschillen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij waren er vroeger wel koolzuur capsules om zelf koolzuurhoudende frisdrank te maken . Maar ik heb ze de laatste jaren niet meer gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Soda Club apparaat spuit koolzuur. Normale frisdrankflessen passen er niet aan vast maar je zou evt het spuitmondje in je glas kunnen hangen.