Is Lindemans Kriek het lekkerst als het koel is, heel koel of lauw?

Als ik mijn kriek gedurende 1 uur in de diepvries steek, is deze dan voldoende koel om lekker te drinken of moet dit langer? Diepvries staat op "normale" temperatuur, dus NIET op -5.

Toegevoegd na 1 uur:
NORMAAL: -1 graad.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.7K

Het beste antwoord

Jij weet ook wat de lekkerste Kriek is!

Koel serveren op een temperatuur van 2 à 3 graden Celsius.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat is normaal bij jou, min 18 graden?
Als je een flesje bier in een diepvries van -18 graden legt, is hij na een uur koel genoeg om te drinken. Als je er een hele krat tegelijk in stopt, duurt het natuurlijk langer.
Pas op dat je niet vergeet je flessen bier uit de diepvries te halen. Als je ze laat liggen, heb je kans dat ze kapotvriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lindemans maakt inderdaad een smakelijke consumenten Lambic. Maar het idee achter Lambic is dat het eigenlijk ondrinkbaar is en op smaak gemaakt moet worden. De smaak van bier komt gebruikelijk beter naar voren als het minder koud is maar lauw bier is niet zo lekker.

Gezien de aard van het biertje ben je nog al afhankelijk van de smaak en daarmee de temperatuur. Eigenlijk drink je een Lambic zo lauw mogelijk maar Lindemans maakt ze dat ze gekoeld lekker zijn.

Dus ik zou zeggen leg 'm 10 minuten in je koelvak dat ze op een soort frisse bier temperatuur komt maar zeker niet te lang.