Is de drank advocaat met een campagne te verkopen aan dertigers? Of is het kansloos?

10 jaar geleden
in: Dranken
1.6K
Amadea
10 jaar geleden
Zorg dat ze het in GTST, in een songclip, of iets dergelijks gaan consumeren!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval met slagroom.
Poet
10 jaar geleden
Is dat niet meer voor bejaarde dames?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij een vooroordeel.
Amadea
10 jaar geleden
Het is trouwens ook heel lekker om wat advocaat door vanillevla te mengen, of het over een schaaltje consumptieijs te gieten. En dan natuurlijk wel slagroom erop!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en advocaatcake met... natuurlijk slagroom erop.
Poet
10 jaar geleden
Helemaal eens. Of zo'n bult fruit met een lekker langzame klodder advocaat. Maar volgens mij zijn wij hier niet allemaal 30-ers,,,,

Het beste antwoord

Volgens bron 1 is advocaat in het Verenigd Koninkrijk de laatste jaren weer aardig populair, doordat de populaire tv-kok Nigella Lawson de Snowball (een drankje waar advocaat in zit) aanprees voor met kerst. Volgens bron 2 is advocaat daar nu vooral populair onder vrouwen van 18-25 jaar en vrouwen boven de 50.
Als iets populair gemaakt kan worden in die laagste groep, zou het onder dertigers ook moeten kunnen, lijkt mij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vreemd, het lukt me vandaag niet om twee bronnen toe te voegen, dus dan zet ik ze maar even hier:
Bron 1: http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-506196/Sales-advocaat-rise-40-cent-Nigella-declares-Snowballs-THE-drink-Christmas.html
Bron 2: http://www.sensez.nl/het-verhaal-achter/advocaatje-leef-je-nog
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt er maar helemaal van af hoe je het presenteert!
Advocaat is zo stroperig dat deze niet gedronken kan worden, maar met een lepeltje gegeten wordt. Soms wordt de advocaat met een toef slagroom geserveerd. Advocaat wordt gelepeld uit een likeurcoupe of klein portglas.
Dat heeft inderdaad het imago van oudere dames met een piepklein lepeltje.

Maar misschien als je het presenteert in een hippe coupe met een flinke leuke lepel......

Maar:
Advocaat wordt ook gebruikt op ijs of in gebak.
En dan zijn er echt ook wel heel veel dertigers die dat lekker vinden.

En verder is er ook de dunnere variant. Dunne, vloeibare advocaat is bereid met het gehele ei. ( Voor een dikke, stijve advocaat worden alleen de eierdooiers gebruikt.) Dunne advocaat is vooral bedoeld voor de export.
Maar is tijdens een campagne natuurlijk heel goed te promoten
als een lekker hip drankje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Ok, ik zie het nog niet massaal de winkel uit vliegen of rondgaan bij Zwarte cross of dance-events maar dit is zeker wel een begin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Momo die hippe coupe met een flinke lepel lijkt mij wel wat.
+
Maak het product makkelijker in gebruik en pas de smaak aan. Maak bijv balletjes met bijv een suiker schil. Daarin twee extra balletjes. 1 met slagroom en een met een likeur of tequila. Verder vullen met advocaat. De likeur geeft een smaak sensatie en een extra alcohol shot wat tegenwoordig de trend is. Verder kan je er leuke spelletjes mee doen in de kroeg of op het strand. Promotie op ibiza in gtst oid. En zie daar is je trend geboren.