Heb ik een drankvergunning nodig bij verhuur?

Ik had het idee om een cocktailbar te verhuren. Aangezien er ook borrels worden geschonken is sterke drank ook van 'de partij'. Nu vind ik van alles over drankvergunningen voor de horeca, maar niks over verhuur bedrijven.
Heeft iemand concreet een bron die mijn vraag beantwoord?

Bij voorbaat dank.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wanneer moet je een drank- en horecavergunning aanvragen? De vergunning die je aanvraagt heeft betrekking tot het pand. Als daar iets aan verandert (de inrichting of de leidinggevenden) moet de toestemming opnieuw aangevraagd worden. De drank- en horecavergunning moet je aanvragen als: je een horecazaak wilt starten; een op de vergunning vermelde 'leidinggevende' wijzigt; de inrichting (bouwtechnisch) wijzigt. Benodigdheden voor aanvraag In de meeste gevallen moet je de volgende documenten bij de aanvraag bijsluiten. Maar ook dit kan per gemeente verschillen. een uittreksel uit het handelsregister, verenigingen- of stichtingenregister van de Kamer van Koophandel; een originele verklaring Sociale Hygiëne of bewijsstukken die gelijkgesteld worden aan de verklaring Sociale Hygiëne; het arbeidscontract van de leidinggevenden; het legitimatiebewijs van de leidinggevenden (paspoort); de koop- of huurakte van het pand; als het een stichting of vereniging betreft: een bestuursreglement.

Degene die de cocktailbar huurt moet zelf zorgen voor zijn [drank-]vergunningen. Dat is niet de zorg van de verhuurder maar van de exploitant.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100