De kinderen moeten iets mee naar school wat gemaakt is van koek of snoep, iemand ideeen?

M'n beide jongens moeten in het kader van de kinderboekenweek donderdag beide iets mee wat gemaakt is met een gek of leuk recept. Ik hoorde van sommige moeders dat ze een cake gaan maken en die versieren, weer anderen maken een gezicht volledig van snoep. ik ben even door m'n ideeen heen, iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Maak een snoephuisje, wellicht zelfs met een heks erbij. Huisje van speculaas of andere koek. Deuren van chocola. Dakrand van smarties. Soepstengel (nou ja, de dunne variant, weet zo niet hoe die heet) als regenpijp. Grote bonbon(s) als regenton. Met dat witte suikerachtige spul kun je de boel aan elkaar lijmen. Als je een echt heksenhuisje wilt maken, kun je van die dunne chocoladestaafjes gebruiken als brandhout voor de oven, die dan natuurlijk aan de buitenkant van het huisje staat.

Onze zoon was vanmorgen aan de beurt ! Ik heb een doosje partycups gehaald, een banaan in schijfjes gesneden, oven op 200 graden zetten, een eitje boven een bakje breken, iets peper en zout erdoor en een beetje geraspte kaas en 2 eetlepels melk goed door elkaar roeren, hiervan iets in de cupjes doen, banaan erbovenop daar weer een beetje van het goedje bovenop en 10 minuutjes in de oven. lekker makkelijk en eet smakelijk !

Het is leuk om binnen het kader te blijven van de kinderboekenweek door koekboeken te maken. Gebruik voor de kaft twee rechthoekige koekjes en leg daartussen auwel velletjes (als dat nog verkrijgbaar is). Toegevoegd na 36 minuten: Herstel: Auwel=ouwel

Schatgraven: Heb je nog zo'n groot piratenschip of ridderkasteel van Lego of Playmobil of kun je er even èèn lenen ? (er is mee gespeeld dus poets hem wel even op) Zet het op een flink dienblad en kieper het vol met kant en klaar gekochte snoep-schatkistjes. Roze Koekentaart : Op een dienblad stapel je in een piramide de roze koeken, zoveel als er kinderen zijn. Je kunt het nog verder versieren met gummi-wurmen of gummi-spinnen. Mini zoenen: Echt makkelijk, groot blad mini-negerzoenen (sorry, ze heten nu alleen maar 'zoenen' maar anders weet je niet wat ik bedoel) en prik er een parapluutje of vlaggetje in, heel feestelijk, leuk tot en met groep 3.

maak van een eierkoek een piratje met eetbaar papiet smarties en dropveters kom je een heel eind of banaantje voor de mond kijk effe op party-kids.nl of anders om veel sucses

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100