Hoog geconcentreerde suikeroplossing is suikersiroop of water met veel suiker.

Suikersiroop is een ingrediënt dat redelijk vaak in cocktails gebruikt wordt. Met name in cocktails die je in een shaker maakt.

Neem een steelpannetje en breng hier 1 liter water aan de kook. Zodra het water kookt al roerend 500 gram suiker aan het water toevoegen. Blijf net zolang roeren tot alle suiker is opgelost en zet dan het pannetje uit. Laat de suikersiroop nu goed afkoelen en voeg een klein scheutje vodka toe, dit zorgt ervoor dat de suikersiroop langer goed blijft!

Suikersiroop zorgt niet alleen voor een zoete smaak, maar ook voor een schuimeffect als je het in een shaker of blender gooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heel veel gesmolten suiker in weinig water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom gesmolten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het over een "oplossing", dan is de suiker gesmolten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, das is de suiker opgelost.
Een oplossing waarbij het percentage suiker hoog is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad heel veel gesmolten suiker in zo min mogelijk water zonder dat het suiker gaat kristalliseren.
Het wordt ook vaak suikersiroop genoemd en voornamelijk gebruikt bij het maken van cocktails. Je kunt het vrij eenvoudig zelf maken.