Als ik een dag van te voren gevulde eieren maak, en ik leg ze op een schaal, dan ligt er de anderen dag vocht op de bodem. Hoe kan ik dit voorkomen?

Ik dek de schaal dan met plastic folie af. Maar ik vind het niet zo leuk als de gevulde eieren in het vocht liggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
34.3K

Antwoorden (4)

Je kunt het beste de eieren op een schaal leggen ZONDER vulling. De schaal afdekken en de volgende dag kun je ze er uit halen en hen op een andere schaal leggen. Dan liggen ze ook niet meer zo in het vocht.
Je kunt de vulling ook gewoon een dag vantevoren maken, maar nog niet in de eieren spuiten, maar in de spuitzak laten zitten, tot de volgende dag. Net voor je ze nodig hebt kun je de eieren vullen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt de schaal het beste afdekken met aluminium folie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een perfect antwoord ik wil alleen even toevoegen dat je er beter geen aluminium folie op kan leggen want die slaat uit op de eitjes dan heb je de dag erna allemaal zilveren spikkeltjes op je eitje net of ze aan het schimmelen zijn en dat wil je vast niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, zelf nog nooit last van gehad eigenlijk, of misschien er niet op gelet haha. Goede tip hoor!
op stevig keukenpapier leggen wat het vocht opneemt en de volgende dag in een schoon schaaltje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
huishoudpapier onder leggen lijkt me het meest logsiche of op spons
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eieren halveren, wassen en in een schaal water in de koelkast zetten.
De vulling kun je gewoon maken en met folie erover in de koelkast.
2 uurtjes van tevoren de eieren op zijn kop op een bord met een stuk keukenrol eronder.
Ik zou ze opvullen op het moment van opdienen, ziet er dan heerlijk vers uit.
Even nog wat snippertjes verse peterselie erop (deze kun je ook de dag van tevoren hakken en in een schaaltje onder folie bewaren)
Je krijg dan een heerlijk feestelijk geheel.
Eet smakelijk.