Is het beleefd om je koffie- of theekopje niet helemaal leeg te drinken?

Zelf heb een dergelijke regel, mocht die bestaan, nooit meegekregen, maar het valt me op dat sommige mensen altijd een bodempje laten staan. Als ik de afwasmachine dan inruim, word ik af en toe onaangenaam verrast door een plens koffie of thee die eruit valt, soms op de grond.

Is het uit een soort beleefdheid dat mensen iets in hun kopje overlaten? Valt het te interpreteren als: ik ben niet inhalig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vroeger zaten er nog kleine theeblaadjes en koffiedrab onderin het kopje omdat thee met losse blaadjes en koffie met slechte filters werd gezet. Toen was het normaal om het bodempje te laten staan. De meeste oudere mensen zijn dit zo gewend en blijven het daarom misschien doen.

Nee volgens mij is het meer een gewoonte Ik had het ooit met thee, op de een of andere manier liet ik altijd een bodempje over en na 10 minuten is dat koud en dan lust je het niet meer In bij van die koffie met drap is het gewoon nodig anders drink je drab

Het is ondankbaar als je niet alles op drinkt of opeet. Is mij geleerd en ik vind dat ook zo

Ik zou eerder de indruk krijgen dat het niet smaakt als iemand zijn kopje niet leegdrinkt. Het kan als een belediging worden opgevat.

Ik doe het wel eens een enkele keer omdat ik denk dat het restant dan minder snel aankoekt aan de bodem dan bij een geheel leeg gedronken kopje. Het is niet de bedoeling dat er een hele sloot in blijft zitten ! Ik ben niet ondankbaar en meestal smaakte het me prima ;-) maar bij nader inzien (door je vraag) zal ik mijn kopje voortaan braaf helemaal leeg drinken.

Nee, ik vind het niet beleefd om je koffie niet helemaal leeg te drinken. Maar meestal zijn vrouwen met meerdere dingen tegelijk bezig. Hierdoor vergeten ze te drinken en wordt de warme koffie of thee koud, zeker als het kopje bijna leeg is. Daarom laten ze het laatste restje dan maar staan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100