Hoeveel gram poedersuiker gaat er op een pannenkoek?

Ik probeer altijd mijn poedersuiker af te wegen maat het is zo licht qua gewicht dat mijn weegschaal het niet wilt pakken terwijl het best een goede weegschaal is. Hoeveel ik er ook op gooi.

Stel je hebt een normale koopmans gebakken pannenkoek en je strooit hem helemaal vol dat je hele pannenkoek wit is, hoeveel gram zou dit dan ongeveer zijn?

Ik probeer gezonde topping te vinden voor mijn pannenkoek maar ben voor veel dingen allergisch en ben vorige week geopereerd aan mijn kaak dus groente en ui kan ik tijdelijk niet eten.

De vraag is dan ook is poedersuiker echt ongezond want als je hele pannenkoek vol gooit en t komt op 5 gram uit zijn de koolhydraten en suikers te verwaarlozen.

Bedankt

een jaar geleden
5.5K
Ritsuka
een jaar geleden
Ik zou de kcal van de poedersuiker negeren en gewoon de kcal van de pannenkoek zelf rekenen. Vergeet ook de olie of boter niet als je in een pan bakt.
Amadea
een jaar geleden
Suiker is in geen geval een gezonde topping, Misschien is suikervrije appelmoes een verstandiger keuze?
Inekez1
een jaar geleden
Je kunt geen groente eten maar wel een pannenkoek?? Eet doperwtjes, zachtgekookte groente zoals boontjes, worteltjes, bloemkool, broccoli. Desnoods mik je de groente in de blender, dan kun je alles eten met een geopereerde kaak. Wil je toch pannenkoeken? Vergeet die koopmans mix. Gebruik 100% volkoren meel (gewoon kilozak van de supermarkt), een ei, verse melk, beetje olie en je hebt een gezondere pannenkoekenmix dan uit een pakje. Suikervrije appelmoes of suikervrije jam is dan nog soort van gezond. Minder suiker dan poedersuiker en je krijgt nog iets van vitamines binnen. Vers fruit even prakken of in de blender / met de staafmixer en je hebt ook een soort jam. Niet bewaarbaar, maar wel 100 procent fruit en lekker op de pannenkoek of in de yoghurt.
steid
een jaar geleden
Ik kan wel groentes eten natuurlijk alleen geen harde. En als ik ui, wokgroente etc. samen met de pannenkoek maak in de pan (boerenpannekoek) dan wordt het hard en knapperig en dan moet ik het echt afbijten. Pannenkoek is natuurlijk zacht
tinus1969
een jaar geleden
Hoe doe je dat met de gluten? Daar kun je toch ook niet tegen?

Antwoorden (1)

Een eetlepel poedersuiker is ongeveer zes gram. Bij jezelf nagaan of een eetlepel voldoende is om je pannenkoek mee te bestrooien of niet.
Geraffineerde suikers natuurlijk niet zo best voor je lichaam. Heeft meer effect op je bloedsuikerspiegel en berooft je lichaam van vitaminen en mineralen en is slecht voor je darmflora.
Genoeg andere dingen te bedenken, als (gesmolten) kaas, edelgistvlokken (blijft niet echt liggen), banaan of ander fruit, pompoen, honing. Ook hoeft het niet altijd óp die pannenkoek. Pannenkoek kan je ook ergens bij eten, zoals bij een soepje.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Cryofiel
een jaar geleden
Suikers beroven je lichaam niet van vitaminen en mineralen. Ze zijn ook niet slecht voor je darmflora. Dat zijn allemaal angstpraatjes die worden verspreid door bepaalde industrieën. Dat neemt niet weg dat pure suiker een nogal "kaal" product is, en dat het inderdaad nadelige effecten kan hebben op je bloedsuikerspiegel. Maar ook dat is afhankelijk van het gebruik - zoals eigenlijk met alles.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
@Cryofiel, voor de omzetting van koolhydraten zijn onder meer vitamine B en bepaalde mineralen nodig. Bij ontbreken daarvan in geraffineerde suikers, worden ze gehaald uit je lichaam. Suiker is zeker wel slecht voor je darmflora en trouwens je hele lichaam. Suiker dient als voeding voor de slechte darmbacteriën.
https://www.perfecthealth.nl/nieuws/suiker-verstoort-je-darmflora-en-immuunsysteem/
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
@Cryofiel, ook nooit gehoord van meer gaatjes in je gebit door snoepen? De suiker voedt ook in je mond dus de slechte bacteriën.
https://www.kunstgebitfriesland.nl/blog/3-tips-om-ophoping-van-bacterin-in-uw-mond-tegen-te-gaan-en-uw-mond-schoner-te-houden
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Juist door het ontbreken van begeleidende voedingsstoffen heeft geraffineerde suiker meer invloed op je bloedsuikerspiegel. Bepaalde ideeën over het gezondheidsaspect worden natuurlijk niet verspreid door bepaalde industrieën want de industrie houdt zich juist niet bezig met gezondheid.
https://green-company.nl/suiker/
Cryofiel
een jaar geleden
Je laat goed zien wat ik bedoel. Jouw eerste link verwijst naar een verhaal van de supplementen-industrie. Als je iets verkoopt de meeste mensen niet nodig hebben, moet je natuurlijk eerst zorgen dat er toch vraag komt naar jouw producten. Dat doe je door de mensen wijs te maken dat er iets aan de hand is, dat ze daar last van hebben, en dat juist jouw product daartegen zou helpen. Pure commercie dus. Iets vergelijkbaars geldt voor jouw laatste link. Die verwijst naar een site van iemand die behandelingen verkoopt waar nog nooit iemand het nut van heeft kunnen laten zien. Ook hier geldt: als je iets verkoopt dat nutteloos is, moet je de mensen eerst wijsmaken dat ze er toch baat bij zouden hebben. Angst is daarvoor een effectief middel.
Cryofiel
een jaar geleden
De kritische lezer ziet dat op beide pagina's elke vorm van onderbouwing ontbreekt. Het zijn puur beweringen. "Suiker is gif, geloof mij nou maar, want het is gewoon zo". Geen uitleg, geen onderbouwing, alleen maar beweringen. Beide schrijvers vertrouwen erop dat hun lezers goedgelovig zijn en niet zelf nadenken. Dat ze hen dus domweg kritiekloos geloven als ze een verhaal ophangen. Helaas hebben ze in veel gevallen gelijk, en vallen mensen voor hun verhaaltjes. Dat is hoe de industrie werkt. De enige winst gaat naar de portemonnee van de verkoper.