Wat voor soort voedsel houd je actief en vrolijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bananen Waar zijn ze goed voor? Bananen bieden veel energie voor een langere periode. Dat komt omdat er niet alleen veel natuurlijke suikers in zitten, maar ook veel voedingsvezels. Wat zit er nog meer in? Bananen bevatten verder foliumzuur, vitamine B6 en het aminozuur tryptofaan. Al deze stoffen zijn nodig voor de aanmaak van serotonine, het stofje dat ervoor zorgt dat je je lekker, rustig en zelfverzekerd voelt. Avocado Waar is het goed voor? Bevat net als noten en vis nuttige vetten die nodig zijn voor een goede hersenwerking. Wat zit er nog meer in? Potassium, een mineraal dat van invloed is op het zenuwstelsel, foliumzuur en vitamine B6. Die laatste twee zijn nodig voor het aanmaken van serotonine, het stofje dat ervoor zorgt dat je je lekker, rustig en zelfverzekerd voelt. Groene thee Waar is het goed voor? Groene thee bevat L-theanine. Dit stofje zet een proces in werking dat er uiteindelijk toe leidt dat je je ontspannen en rustig voelt. Wat doet het nog meer? Het is ook goed voor je geheugen. Pure chocolade Waar is het goed voor? Chocolade bevat veel waardevolle voedingsstoffen waaronder kalium - nodig voor een goede prikkeloverdracht in de spier- en zenuwweefsels - en magnesium. Wat doet het nog meer? Daarnaast zorgt het ervoor dat je endorfine aanmaakt, een stofje dat zorgt voor een blije, uitgelaten stemming. Het effect van pure chocolade is sterker dan van melkchocolade, omdat de voedingsstoffen uit pure chocolade beter kunnen worden opgenomen. Spinazie Waar is het goed voor? Spinazie is rijk aan foliumzuur, vitamine B6 en magnesium. Foliumzuur en vitamine B6 zijn nodig voor de aanmaak van serotonine, het stofje dat ervoor zorgt dat je je lekker, rustig en zelfverzekerd voelt. Magnesium werkt ontspannend en helpt om prikkelbaarheid te voorkomen. Hüttenkäse Waar is het goed voor? Hüttenkäse is een goede bron van tryptofaan. Dit is nodig voor de aanmaak van serotonine, het stofje dat er voor zorgt dat je je lekker, rustig en zelfverzekerd voelt.

Bronnen:
http://www.jmouders.nl/Themas/Opvoeding/Op...

chocolade! Daar zit een stofje in dat je een gelukkig gevoel kan geven, dus goed excuus om chocolade te eten, toch?

Ik denk dat voedsel met veel suikers op de korte termijn zorgt voor meer energie en vrolijkheid (zoals chocola). Als je kijkt naar de lange termijn dan zorgt gezond voedsel voor meer energie en vrolijkheid, gezonde vetten, goede vitaminen, eiwitten en koolhydraten.

Bananen. Heb je wel eens een aap zien huilen?

Eten dat zo makkelijk mogelijk verteerbaar is voor je lichaam. Dus veel fruit, groente, eventueel granen. Stofjes zoals suiker, vlees en vet kosten veel meer energie om te verteren, waardoor je lichaam zich daar meer op moet focussen in plaats van je vrolijk en energiek te laten voelen :). Probeer het maar eens uit! Eet een keer vooral groente en fruit als avondmaaltijd (maak een maaltijdsalade oid) en een keer een vettige maaltijd met veel vlees en kijk hoe je wakker wordt en geslapen hebt!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100