Wat helpt écht om af te vallen?

Ik heb al vanalles geprobeerd: Volgens de diëtist eet ik goed, ik sport genoeg, heb al allerlei diëten geprobeerd (dr. frank, Sonja Bakker, etc). Maar wat helpt nou écht om af te vallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

regelmatig bewegen, sporten
minder eten, voldoende water drinken
er niet zoveel mee bezig zijn
ik heb met precies hetzelfde te maken
uiteindelijk: aanvaard jezelf zoals je bent.
eigenlijk weet je het allemaal zelf al.

een steuntje in de rug kan ook nog met deze e-mailservice:
zoek ik even voor je op...

Toegevoegd na 2 minuten:
dat is afvallen-weblog
http://us1.campaign-archive2.com/?u=ffafc1a7559215192da67ecdc&id=b745f8d96d&e=786892d9c5
heel aardige, informatieve site met medewerkers die weten waar ze het over hebben.

Toegevoegd na 3 uur:
http://app.budgetmailer.com/view_online.aspx?value=PjmsNk6xN14xdVkfyN17aQTY2gEor%2frOcxLFyNpz7Cp7nGzEYydsG%2bNEEGKz27Cm19jBNm0svzMK1U9Tb4JAMRWz5PFH%2belk1oZv4e3JxFPq1eWky%2bU7pqvtGTWvuULi

heel aardige info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje Meike

Andere antwoorden (6)

Misschien een beetje en flauw maar wel waar antwoord meer energie verbranden dan dat je binnenkrijgt. Dus of minder calorieën eten of meer calorieen verbranden door meer te bewegen, of een combinatie van beiden natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er echt alles aan hebt gedaan en je valt
niet meer af, zit er niks anders op dan je gewicht
te accepteren, we kunnen allemaal niet door het leven
met maatje 36 het ligt soms vaak aan je bouw en daar
is niets aan te beleven.
Als er echt iets was om af te vallen hingen in de winkel
hing in de winkel alleen nog maar maat 38 dat willen
wij allemaal, maar helaas.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op zich geen slecht idee om vrede met jezelf te hebben zoals je bent, maar als je echt (veel) te zwaar bent is het maar de vraag of dat verstandig is.
Blijft de vraag wat -veel- te zwaar is.
Je kunt je BMI index berekenen, en dat als riichtlijn gebruiken. Als je binnen het normale, of 'aan de zware kant' valt is er weinig aan de hand.
Accepteer wie je bent. en hoe je eruit ziet....
Wees oprecht gelukkig en slaap voldoende.

Op den duur zal je dan echt gaan afvallen.

Neurotisch lopen doen over je gewicht leidt tot stress, en daardoor kan het heel moeilijk zijn om af te vallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minder eten, gezonder eten, ook geen vet eten in huis halen en/of junkfood/snoep! meer sporten en meer water drinken. er zijn geen wondermiddeltjes om af te vallen, je hebt heel je leven gedaan om alles eraan te eten, dus je moet niet verwachten dat het binnen 1 week eraf is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij het enige antwoord.
Het kan zijn dat je nu niet afvalt omdat je al zoveel diëten hebt geprobeerd.
Ga eerst eens een tijd precies eten wat je nodig hebt, zodat je lijf daaraan went; blijf goed in beweging.
Daarna kun je de hoeveelheid vet en koolhydraten een beetje terugschroeven (niet teveel) zodat je iets minder calorieën binnenkrijgt dan waar je aan gewend was.
In dat geval zul je waarschijnlijk nog iets afvallen, mits je lijf dat wil - er kunnen wel bepaalde ideaalgewichten zijn, maar dat zijn gemiddelden. Misschien zit jij wel iets hoger. Of misschien ben je lang flink te dik geweest, dan zul je je wensen met betrekking tot je gewicht een beetje moeten bijstellen - het 'ideale' gewicht haal je dan waarschijnlijk simpelweg niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan veel verschillende diëten, maar voor welk dieet moet je nu kiezen en welk dieet past nu juist wel bij je en welk dieet zeker niet? In dit artikel wil ik graag 7 diëten nader bekijken en de voor en nadelen met elkaar verglijken, zodat je er wellicht achter kunt komen welk dieet het best bij je past.

Het eerste dieet dat ik met je wil bespreken is het wel bekende Atkins dieet. Het Atkins dieet is vooral in de jaren negentig erg populair geweest, maar wordt mede dankzij die populariteit vandaag de dag nog door vele mensen gevolgd. In de kern is het Atkins dieet een dieet waarbij als hoger doel wordt gesteld dat het menselijk lichaam van de verbranding van koolhydraten uiteindelijk overstapt op de pure vetverbranding. Wanneer het lichaam namelijk overgaat op de vetverbranding zal het gemakkelijker worden om gewicht te gaan verliezen. Het voordeel van dit dieet is dat het door vele mensen gevolgd wordt, waardoor je er veel informatie over kunt vinden. Een ander voordeel is dat dit dieet redelijk betrouwbaar is doordat het door al zo veel mensen is uitgevoerd. Er kleven echter ook een aantal nadelen aan dit dieet. Een daarvan is dat het Atkins dieet een dieet is dat je volgens de regels van dit dieet eigenlijk je hele leven lang nog zou moeten volhouden. Wanneer je over je ideale gewicht heen zit moet je namelijk weer teruggaan naar het dieet en direct weer beginnen met afvallen.