Wordt je van melk drinken ook fysiek sterker ?

Je botten worden er sterk van, dat weet ik wel. Maar wordt je er ook fysiek sterker van ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

Van melk helaas alleen niet...dit zou maar al te simpel zijn:doe wat meer aan fysieke inspanningen zoals wandelen,fietsen ,lopen...en je al beter geholpen zijn.
fremar
9 jaar geleden
De dag beginnen met een glas melk kan een leven lang voordelen opleveren voor de gezondheid. Op latere leeftijd zijn melkdrinkers fysiek sterker en hebben ze een betere balans dan mensen die geen melk drinken.
Dit is de conclusie van een Brits onderzoek dat werd gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Age & Aging.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U moet het iets gecompliceerder bekijken.
In melk zit veel calcium en eiwitten, en vet uiteraard ook.
Alles in uw lichaam word opgebouwd uit eiwitten(dit noemen ze ook wel de bouwstenen van uw lichaam).
Dus als u veel fysieke arbeidt uitvoert en uw spieren worden geprikkeld dan hebben ze dus eiwitten nodig o zichzelf verder uit te bouwen en daar helpt bijv. een glas melk dus een beetje bij.
Dit is echter maar minimaal en als u daadwerkelijk actief bezig gaat met sterker worden kunt u zaken zoals tonijn, eiwittenshakes en eiwit eten om de hypertrofie (spiertoename) nog beter te bevorderen.
Zoals u al aangeeft worden je botten er ook sterken van, hier zorgt het calcium voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, volgens wetenschappelijke onderzoeken is melk en zuivel helemaal niet zo gezond. Men denkt dat het kanker kan veroorzaken. Melk (en ik praat dan over volle melk -aangetoond dat zwangere moeders die maar halfvolle melk drinken meer kinderen met astma krijgen) is eigenlijk alleen iets voor jonge kinderen.
Kalveren die met gepasteuriseerde melk gevoed worden, gaan dood.
Ik zou trouwens ook nog een alternatief aanbevelen en dat is geiten of schapenmelk (heel goed tegen kanker).
Vitamine D haal je vooral uit zonnelicht (zonder kankerverwekkende zonnecremes) en ook stevige beweging.
Ik raad iedereen aan meer echte slagroom en goeie boter te consumeren. Dat zijn goeie vetten maar gelden niet als zuivel.
Met dank aan Dr.Bruker.