Welk eten is voedbaar en makkelijk mee te nemen?

Ik ga een paar dagen backpacken. Ik wil eten dat voedbaar is (zoals pasta en groenten), waar je goed op kunt leven (zoals groenten), wat makkelijk mee te nemen is (dus niet een pompoen) en wat makkelijk te maken is (ik beschik niet over vuur, dus heb het over worteltjes bijv., maar verder kom ik niet). Heeft iemand een goed idee?

Toegevoegd na 5 minuten:
'Voedbaar' moet 'voedzaam' zijn ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
Bedankt tot nu toe! Weet iemand ook nog iets qua groenten of zo? Het moet gezond genoeg zijn om minstens een week op te kunnen leven.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik heb onderweg geen kokend water en vuur. Ik heb het nog nooit gedaan en ga met een vriend de bergen in. Misschien kunnen we een vuurtje maken, maar dat weet ik niet. Dan moet ook het weer meezitten, want nat hout hebben we niets aan. Het liefst dus iets waar vrijwel niets meer aan gedaan moet worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krentenbollen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je 'voedzaam' bedoelt in plaats van 'voedbaar', want dat laatste lijkt er meer op dat je het iemand kan voeden. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, inderdaad. Ik kon maar niet op het woord komen. Dankje ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt tot nu toe. Weet iemand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je in de bergen gaat backpacken zou ik toch van berghut naar berghut gaan, als je voor 1 week eten en drinken mee moet sjouwen krijg je een zware rugzak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@frankyn: dat klopt, maar dat is nou juist de uitdaging. We wilden het allebei al een meemaken, het echte leven in de bergen. We willen vuurtjes gaan stoken en we zijn met meerder personen, eten sjouwen is dus niet een heel groot probleem. En we eten weinig, dus we hoeven niet super veel groenten voor elke dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let wel op met het maken van vuur, want het is niet de bedoeling dat iedereen dat zomaar gaat doen. Je zult daar wel eerst toestemming voor moeten vragen dan wel controleren of het is toegestaan in het gebied waar je naartoe wilt. :) Het zou jammer zijn als je wandeling wordt onderbroken door een nachtje op het locale politiebureau. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
energierepen zijn handig. Die zijn natuurlijk te koop in de supermarkt, maar de echt goeie vind je in de sportwinkel. Met name die van bergsport en track- en duursporten of hoe dat ook precies heet.
Kijk om ideeën op te doen eens op
http://www.123sportvoeding.nl/?gclid=CMLe8NLE-qsCFQQm3godo12rkQ

Het beste antwoord

Je kan verse groente meenemen voor salades. Nu het niet meer zo warm is, blijft groente aardig lang houdbaar in je tas. Als de salade al bereid is, kan je er flink veel zuur doorheen doen (azijn, citroensap), dan blijft het bijzonder lang houdbaar.
Je kan fruit meenemen.
Je kan blikjes meenemen met groenten en peulvruchten die al door de fabriek bereid zijn, en je dus rechtstreeks uit het blikje kan eten. Er zijn bij toko's ook blikjes met peulvruchten te krijgen waar al kruiden of een sausje bij zit, deze zijn erg lekker.
Je kan sojayoghurt of gewone yoghurt meenemen en een zakje met havermout, die je dan door elkaar roert een paar minuten voor je wilt gaan eten.

Kan je ergens onderweg kokend water krijgen? (bijvoorbeeld bij een café)
In een thermosfles kan je granen koken, door er heet water en granen in te gooien en het een paar uur erin te laten, en af en toe te schudden.
Ideaal voor als je onderweg geen vuur hebt, hoewel je wel het gewicht van het water mee moet dragen. natuurlijk.
Zakjes met noedelsoep kan je natuurlijk ook bereiden met wat kokend water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als je 'vast' eten nodig hevt zal ik een paar packen 'hardkecks' van de bever meenemen maar voor vloeibaar voedsel weet ik niet zo veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chocola! Speciaal gemaakt voor de soldaten die in het front vochten. Bevat erg veel calorieën (ik weet niet precies wat je bedoelt met 'voedbaar', Vlaams misschien?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voedbaar is toch gewoon dat het goed moet voeden, 'de honger moet stillen' of heb ik het nou mis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@09090989: 'Voedbaar' is geen Vlaams. Wij zeggen ook gewoon 'voedzaam' :)
Ik zou hoe dan ook denken aan zakjes noten en studentenhaver. Voedzaam en ook lekker.
Je hebt ook blikken nasi en ravioli. Dat is koud ook prima te eten. Je kan er een potje koude groenten bijdoen en dan heb je een prima maaltijd.
Je kan ook denken aan die vacuumverpakkingen gebakken aardappelen met ui en spekjes (te koop bij oa lidl) dat is al gaar. Doe daar een handje noten en wat groenten uit pot doorheen en je hebt een volwaardig soort van salade.
Of een simpele salade maken van een bak aardappelsalade en een rookworst erdoorheen. Met een potje spercibonen erdoor ook erg lekker. Het is vooral creatief wezen met je eten.. heel veel dingen zijn namelijk al gaar.
En voor de lekker misschien een paar zakjes knijpfruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus!!
Noten zijn een gezonde en lekkere snack.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt misschien raar maar wat dacht je van pannekoeken die vacuum zijn verpakt.
Hier kun je dan naar keuze groenten en/of kaas op doen en een rolletje van maken.
Met zilverfolie blijven ze lekker vers.

Toegevoegd na 3 minuten:
O,ja van die dikke mueslibollen met noten rozijnen erin.
Lekker en voedzaam.
Verkrijgbaar bij de Hema.
Met dit koude weer makkelijk houdbaar.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of die van een biowinkel, kijk daar eens!
Genoeg goede antwoorden. Ik denk ook aan mueslirepen en crackers en kaas.
Het allerbelangrijkste is toch water. Hoe je dat voor een week mee wil slepen moet je je toch heus afvragen!