Hoe werkt een tefal snelkookpan?

Onlangs heb ik een Kwisto snelkookpan aangeschaft. Echter is mijn niet duidelijk hoe ik deze pan kan gebruiken. Hoe gebruik ik bijvoorbeeld de 2 veiligheidsstaafjes? En wat is het kookeffect hiervan?

Alvast bedankt!

12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Een snelkookpan is eigenlijk een hogedrukpan. Door de deksel af te sluiten kan de stoom niet weg en loopt de temperatuur op tot boven 100°C. Door het veiligheidsventiel (of veiligheidsstaafjes) kan je de druk en dus de temperatuur instellen van het water in de pan. Producten worden sneller gaar door bij hogere temperaturen te koken.
Utrecht
12 jaar geleden
Er moet een gebruiksaanwijzing bijzitten waarin je kunt lezen hoelang producten moeten koken. En hoeveel water erin moet. Anders heb je er weinig aan. In het vorig antwoord staat al hoe het werkt.