Veel mensen zeuren over gezond en ongezond eten Het is belangrijk maar betekent dat je nooit meer snoep of koekjes of van dat spul mag eten?.

Mag je echt nooit meer koek of snoep eten
Ik ben hier nogal bij betrokken
En veel mensen zijn dat JE BETER NOOIT meer snoep mag eten is dat waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is idd zeuren,want je mag best af en toe een snoepje of koekje,als je je maar niet de hele dag volpropt als een Holle Bolle Gijs is er niks aan de hand hoor!

Antwoorden (3)

Welnee, af en toe een koekje of snoepje kan helemaal geen kwaad. Het gaat er alleen om dat je niet je groente en boterhammen inruilt voor een koekje of snoepje want dat is wél ongezond!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag best snoepen, maar met mate. In een gezond voedingspatroon past het prima om af en toe een koekje of iets dergelijks te eten.

Jezelf volledig snoep en dergelijke ontzeggen is geen goed idee. De kans is dan groot dat je ineens heel erg gaat snaaien en een hele zak snoep ineens leegeet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Neem gewoon af en toe 1 koekje of snoepje, en geniet er goed van. Waardeer de smaak en eet het rustig op.
Ritsuka
12 jaar geleden
Welnee, je mag af en toe best iets lekkers. Maar het is anders als je jezelf de hele dag volstopt met zoetigheid en zeker als je al een fors overgewicht en/of diabetes hebt. Veel mensen met dergelijke problemen hebben een koolhydratenverslaving. Die hebben de grootst mogelijke moeite om na het eerste koekje, dropje of stukje chocola te stoppen voordat de hele verpakking leeg is en dan nog...

Ik heb zelf een lichte vorm van zo'n koolhydratenverslaving, hoewel ik eigenlijk helemaal niet zo'n zoetekauw ben. Als ik begin met een stukje zoete chocolade, zeker als er iets van een krokante vulling in zit dan ga ik door. Ik moet gewoon die eerste niet nemen. Da's toch een zekere vorm van verslavingsgedrag...