ik bewaarde gebraden rundvlees in jus de koelkast, nu ontdek ik een plekje met 'poes' erop. Kan ik, na opnieuw stoven het vlees nog eten?

Natuurlijk heb ik alle gestold vet verwijderd maar het stooft wel in dezelfde jus. Deze smaakt overigens verukkelijk!

Toegevoegd na 21 minuten:
Met 'poes' bedoel ik schimmel! Er stond een plek witte schimmel van een 4-kante cm op.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
rebecca
13 jaar geleden
poes?
Rieneke1
13 jaar geleden
bedoel je schimmel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap het ook niet. Wat is dat "poes" op het rundvlees?
Rieneke1
13 jaar geleden
is misschien vlaams?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of zou het een poes zijn?
Rieneke1
13 jaar geleden
mijn miepje zou gerust op het vlees gaan zitten hoor ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn kat vroeger zou er mee vandoor zijn gegaan ik lieteens vlees ontdooien op het aanrecht ..en opeens kwam hij langs..in zijn bek iets groots ik dacht dat t een rat was..(mijn eigen stuk vlees) mijn man zei ja hij heeft een beest gevangen, ik loop later naar de keuken en ..weg vlees, weg kat,want die kon ik niet meer vinden..paar uur later kwam hij terug met een gevulde buik hahaha ach ja t is maar vlees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goh... ja wij domme nederlanders toch.. dat we dat niet wisten zeg pfff
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dank voor ieders reactie. Ik ben ervan uit gegaan dat iedereen zou begrijpen dat ik met 'poes' schimmel bedoel. Sorry dat ik deze onduidelijkheid maakte.
Ik wil Panteao in het bijzonder bedanken voor zijn gedocumenteerd antwoord. Ik weet niet hoe ik dat kan doen. Ik zie dat hij Moderator is, daarom zou ik hem willen 'prijzen' voor het antwoord maar ik weet niet hoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou nou nou
gewoon een reactie plaatsen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
loenie heeft niet eens geantwoord?????

Antwoorden (3)

Met poes bedoel je denk ik schimmel.

Ik zou alles weggooien. Geen risico nemen. De schimmel kan zich meer verspreid hebben over het vlees en de jus, dan jij verwijderd hebt. Zou het geen smakelijk maal meer vinden. Misschien dat je er niet eens ziek van gaat worden, maar door de kans alleen al zou ik al gegeten en gedronken hebben.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
je poes zat op t vlees in de koelkast...
nou koop een nieuw stukje en gooi dit maar weg
vlees waar de poes op zit is niet goed..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hoor, tenminste : ik zou het heel gewoon opeten.
Ik ben absoluut niet vies van mijn eigen huisdieren, net zo min als ik dat van m'n eigen kinderen zou zijn.
En als je het toch nog even 'op wil stoven', zijn evt bacteriën toch echt wel weg, hoor.

Mijn kat en ik houden allebei van roomboter, als in bijv. stroopwafels en bladerdeeg. Ik heb haar met enige hardnekkigheid geleerd, dat er alleen op de tv-gids voedering der wilde dieren plaatsvindt, waar het 'menseneten' betreft, maar als ik niet thuis ben, en er staat een kliekje af te koelen op het fornuis, weet ik immers ook niet wat mevrouw uitspookt?? Want op alles waar parmezaanse kaas aan te pas komt, staat ook haar naam . En aangezien ik vegetarisch leef, is dat dus best vaak...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
rare minnen hoor, beetje humor moet kunnen toch?
plus van mij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8-))))
flyingcrow
13 jaar geleden
van mij ook een +!