Het is een leuke vorm, zeker als je hem op de kop zet. Verder is hij zo herkenbaar in het schap van de supermarkt. Meer redenen dan marketing zijn er mijns inziens niet. En zeg nou zelf: wat zou jij kopen? Een pudding in een kubus, of zo een?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vorm is gekozen om de uitdrijving te bevorderen. Er is niets zo erg als een toetje wat niet ui de verpakking wil...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een vorm die door Mona is ontworpen. Hieronder eeen stukje tekst uit onderstaande link:

De beker van De Natuurhoeve (plaatje rechts) maakt geen inbreuk op het vormmerk van Mona (plaatje links): geen overeenstemming, dan ook geen verwarringsgevaar. Daarom is de puddingbeker ook niet een ‘slaafse nabootsing’ van de Mona beker. Mona had vele marktonderzoeken laten doen, maar na de weerlegging door De Natuurhoeve vond de voorzieningenrechter deze niet overtuigend. De Natuurhoeve kon zelf aan de hand van marktonderzoeken laten zien dat een groot deel van het publiek bij PUDDING hoe dan ook aan Mona denkt - zelfs zonder een vorm te zien. Sommige consumenten denken bij het zien van de Albert Heijn of Lidl puddingen wel aan Mona, maar het is niet duidelijk of dat door de vorm komt of bijvoorbeeld door de dominante positie van Mona als toetjesfabrikant.

http://www.hoogenhaak.nl/nieuws/de-natuurhoeve-wint-kort-geding-over-puddingvorm/834
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat pudding, al zolang het als pudding gemaakt werd, in een puddingvorm gegoten werd die na het storten een aantrekkelijke vorm had. Al voor 1900 werd het puddingpoeder uitgevonden in Engeland en om hier een decoratief dessert van te maken dat mooi opgediend kon worden, ontstond deze puddingvorm die nu nog steeds zo als puddingvorm gekocht kan worden.
Wanneer je in een huishoudzaak naar een puddingvorm vraagt, krijg je deze vorm. Daarom maakt Mona ze ook in de overbekende puddingvorm.
amc