Kun je bij de Mexicaanse Bonenschotel van Hak, de kipfilet vervangen door tonijn te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Antwoorden (4)

Ja dat kan. of het lekker is weet ik. tonijn heeft net als kip een neutrale smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan prima, tonijnsmaak neigt zelfs een beetje naar kip. Marineer de tonijn eerst even , maar zorg dat de tonijn niet al te gaar wordt, want dan valt het snel uiteen.

Pers 1 teentje knoflook uit en meng dat wat met olijfolie en een scheut citroensap om een marinade te maken.

Wrijf de moten tonijn in met zout en peper en leg de tonijn in de marinade. Laat het even trekken, 10 minuten is al heel aardig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan zelfs heel goed. De mexicaanse keuken combineert zelf ook vaak tonijn met Mexicaanse kruiden en ik heb het ook wel gemaakt als wrap vulling. Viel erg goed in de smaak!
Ik had het gemaakt met tonijn in blik en een pot Hak bonenschotel.
Ik had de tonijn in grove stukken even snel om en om gebakken in wat olijfolie en er gewoon de inhoud van de pot bonen bij gegoten. Even goed warm laten worden
en toen heb ik er de warme (secondenwerk in de magnetron)mee gevuld, samen met fijngesneden ijsbergsla en wat frisse verse tomaat-/komkommerplakjes
opgerold. Je kunt ze zelfs nog met geraspte kaas bestrooien en even onder de grill zetten. Heerlijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps, iets vergeten zie ik;
' en toen heb ik er de warme tortilla's mee gevuld'. ;)
amc
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ga ik ook eens proberen, +
amc
12 jaar geleden
Leuk!Ik weet zeker dat je het lekker gaat vinden (^_^)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, worth a try.
amc
12 jaar geleden
Als je niets probeert zal je het nooit weten, wie weet.....??
Rieneke1
12 jaar geleden
wat ik me afvraag, kan je dat bakken niet net zo goed achterwege laten?
of voegt dat toch iets toe aan de smaak?
amc
12 jaar geleden
Je zou het ook achterwege kunnen houden bij bliktonijn.
Ik vind het zelf altijd wel lekker doordat het door de olie niet zo snel uit elkaar valt en een beetje kleur krijgt.
Rieneke1
12 jaar geleden
ok, bedankt!
Je kunt er mee varieren wat je wilt. Bonen zijn een basisingredient, het bijgeleverde recept is alleen maar een suggestie ter bereiding. Maak het naar eigen smaak of voorkeur!
Het grote verschil tussen kipfilet en tonijn is het vetgehalte. Tonijn is een vette vis en kipfilet is bij uitstek mager vlees.