Welk bedrijf produceert de meeste kantenklaar combinatiemaaltijden voor supermarkten?

Neem b.v. de combinatiemaaltijd rodekool, haché en aardappelpuree. Of je nou bij Jumbo, Coop, Poiesz,enz. komt, ze hebben allemaal die combinatie. Waarom bijvoorbeeld niet het ene supermarktconcern die combinatie en het andere bedrijf rolde kool met hachéstamppot van vlees en gewone aardappels? Die puree maakt er een weke boel van.

10 jaar geleden
in: Koken
Ritsuka
10 jaar geleden
Puree is het makkelijkste te produceren. Je kunt toch ook een los potje rode kool en potje/blikje hachee halen als je het graag kant en klaar wilt?
Let trouwens wel een klein beetje op met zout als je deze dingen vaak eet
corzijlstra
10 jaar geleden
Er zijn andere kantenklaarmaaltijden van hetzelfde merk waar niet gepureerde aardappelen in zitten, b.v. spruitjes, aardappelen en slavink. Waarom in het ene geval wel gepureerd en in het andere geval niet?
En verder, veel kantenklaarmaaltijden smaken helemaal niet zout. Het moet ook niet te flauw worden. Overigens kan iedereen daar naar smaak zout aan toevoegen. Dat doe ik ook wel eens met UNOX boerenkoolstamppot. Ik had te hoge bloeddruk, maar daar heb ik medicijnen voor. Dus ik maak me ook niet meer zo druk om dat zout.
Ritsuka
10 jaar geleden
het smaakt misschien niet zout, maar als je bi de ingredienten kijkt, zul je zien dat er wel veel zout in zit. Voornamelijk als conserveringsmiddel.
corzijlstra
10 jaar geleden
Je proeft toch als er veel zout in zit?
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik proef het vaak wel, maar soms word de smaak gemaskeerd.
Neem cola, dat is hartstikke zuur, maar dat merk je niet goed door de vele suikers er in.

Het beste antwoord

Zelf koop ik geen kant en klare maaltijden, dus weet ik niet meteen welke bedrijven deze zijn, maar geen paniek, anders had ik geen antwoord gegeven: je kan relatief eenvoudig zelf uitvinden welke bedrijven deze maaltijden produceren.
Als je kijkt op de etiketten van deze producten, zeker bij gerechten die vlees of vis bevatten, dan zal je zien dat veel van deze een zogenaamd "ovaaltje" dragen. Dat is het erkenningsnummer van het bedrijf, altijd in de vorm van "NL-[nummer]-EG" in een ovaaltje, waarbij het nummer uniek is voor het bedrijf dat het product gemaakt heeft.
Het is daarna heel simpel om uit zoeken bij welk bedrijf dat erkenningsnummer hoort. Even googelen, of anders kan je zoeken op de officiële lijst van erkende bedrijven (zie link)

Er zijn in Nederland heel wat bedrijven die kant en klare maaltijden produceren, zeker niet één of twee, eerder enkele tientallen. Dat de samenstelling van deze maaltijden niet erg veel verschilt is op zich niet zo gek, want de smaak van de gemiddelde Nederlander is overal min of meer gelijk, ongeacht waar ze hun boodschappen doen.

Ook iets om rekening mee te houden is dat veel supermarktketens geen leveranciers hebben die alleen aan hen leveren. Heel veel ketens krijgen hun spullen van grotere inkooporganisaties zoals Versunie, Superunie, enz. die op z'n beurt werken met een paar grote producenten, die vervolgens exact hetzelfde product aan al hun klanten leveren maar dan onder een ander merknaam. Zo krijg je inderdaad dat de maaltijden van twee supermarkten alleen in het etiket verschillen.

Dus, zoek maar even het ovaaltje, en dan even kijken waar dit nummer je naar toe leidt.
Let op, niet alle producenten van maaltijden hebben een erkenning, deze zal je dan niet via deze methode kunnen vinden. De oplossing is bellen met de klantenservice van de supermarkt, en vragen. Geen garantie voor succes, maar soms lukt het,