Wat is dit voor ding? En waar gebruik je het voor?

Ooit na een verhuizing bij mijn spullen terecht gekomen omdat men dacht dat het van mij was. Echter totaal geen idee wat het is en wat je ermee kan.

Toegevoegd na 11 minuten:
Het heeft een doorsnee van wel 20 cm ofzo, dus past niet in een gewone of kleine maat pan, hoogstens in een heel grote pan. Dus ik verwacht niet dat het een thee-ei is, of het moet een thee-ei zijn om thee te maken voor een heel weeshuis.

Toegevoegd na 14 minuten:
En het past dus al helemaal niet in een theepot of kopje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe groot is het?

Het beste antwoord

Het is een rijstbol om rijst in te koken. Ik heb ooit ook zo'n ding gehad. Het voordeel is dat je de rijst niet hoeft af te gieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Theezeefje

Toegevoegd na 3 minuten:
Je kunt er theebladeren in doen en dan laten trekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen thee zeefje, een thee zeefje gebruik je in het algemeen om op je kopje te leggen en dan de thee er doorheen gieten (zeven) zodat er geen theeblaadjes in je kopje komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een thee ei van 20 cm doorsnee? :)
Een thee ei of kruiden ei, je doet er losse theebladen of kruiden in en dan kun je er thee van zetten of soep van koken bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was 8 seconden te laat. +1
Een thee-ei

Je kan er losse blad thee in doen. Dit gebruik je dan in plaats van een theezakje.

Je kan er erg lekkere thee mee maken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een thee ei van 20 cm doorsnee.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook mijn antwoord luidde thee-ei,maar werd verwijderd omdat het niets toevoegde! Vraag me af of er verschil gemaakt wordt door de moderators.
Het is de voorloper van ons theezakje.
Het wordt gevold met losse thee. De rest is het zelfde als bij het theezakje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van 20 cm doorsnee, zet je thee in een emmer? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die had ik wel in gedachte. Ik kom uit een groot gezin....:-)
als het groter is dan je theekopje zou het wel eens een kruidenei kunnen zijn... om kruiden in de soep te laten trekken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gebruikte dit ei in de keuken om de kruiden, om bouillon te trekken, bij elkaar te houden.
Je hoefde dan niet te zoeken naar dat ene laurierblad of thijmtakje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een thee-ei":Een thee-ei is een eivormig voorwerp om thee te bereiden. Het geperforeerde ei wordt gevuld met theeblaadjes, waarna het aan een kettinkje in de theepot wordt gehangen. Het thee-ei moet na gebruik worden gereinigd en de restanten van de thee moeten worden weggegooid. Omdat theeresten bruine vlekken achterlaten geven veel mensen de voorkeur aan het theezakje, dat na gebruik eenvoudig in zijn geheel kan worden weggegooid. Het thee-ei is daardoor in onbruik geraakt.