Kan je vlees in gerechten vervangen door andere vleessoorten...? Kip voor varkensvlees bijvoorbeeld? Of Rundvlees voor kip?

Als ik een H*n*g of Kn*rr gerecht maak, en er staat op de verpakking dat ik kip moet toevoegen, kan ik er ook ander vlees voor gebruiken? Kan ik ander vlees gebruiken voor de kip smoor sauzen bijvoorbeeld? Of komt dit het gerecht & smaak (helemaal) niet te goede?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
8.5K
bamibal
11 jaar geleden
Waarom zet je Kn*rr, en dan toch een foto van een por Knorr?
bamibal
11 jaar geleden
een pot Knorr
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wilde geen reclame maken, maar met de Chicken Tonight pot kon ik niet anders.
niko
11 jaar geleden
t kan allemaal.voorwaarde is wel dat je een soort culinaire barbaar bent.anderzijds is het gebruik van dit soort kantenklare sauzen al een soort culinair barbarisme.
smakelijk eten.

Het beste antwoord

Ja, dat kan zeker maar je kunt het best vlees met korte bereidingsduur nemen of indien je rundvlees wat moet stoven, eerst gaar maakt en dan de laatste minuten de saus erbij doen.
Deze saus bijv. is heerlijk met speklapjes, in reepjes gesneden en gebakken in ca. 8 min. Vet wegdoen, knoflook, preiringetjes, gember en shii-takes (of andere paddestoelen erbij en 3 min. meewokken met de spekreepjes. De roerbaksaus erdoor roeren en nog 2 min.
pruttelen. Lekker met rijst, mihoen of mie.

Ook erg lekker zijn kleine gehaktballetjes eerst wokken met bijv. sperzie-of snijboontjes in ruitjes gesneden. Zijn ook lekker met de zoetzure saus met perzik.

Zo kan je ook een keer drumsticks erbij doen, hamlapjes in reepjes, maar ook tilapiafilet met de Milde Tandoori is erg lekker. De vis is stevig dus je kunt hem, net als roodbaarsfilet, heel goed voor curries gebruiken.
Snijd de vis in stukken, bak ca. 2 min. op hoog vuur in wat olie, doe er reepjes paprika door, roerbak nog 3 min.en doe er dan de saus bij. Op het laatst garnalen erdoor...
heerlijk! De rijst erbij kook je in water met kokosmelk. Als hij klaar is doe je daar gehakte bladselderij door.
Lekker met naanbrood erbij.
Die sauzen passen bij zoveel andere gerechten!
amc
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zal anders smaken, maar filetlapjes kunnen bijvoorbeeld in de pot Knorr die je laat zien.
Alleen wanneer vlees moet sudderen (lang opstaan) zou ik het niet doen, je vlees kan dan heel taai worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik doe niet anders, wij eten alleen kip en vis, niet omdat het moet, maar omdat wij ander vlees gewoon niet lekker meer vinden. Smaakt prima, kip kun je overal mee combineren.

Toegevoegd na 4 minuten:
Andersom zou ik het niet adviseren, varkensvlees voor kip nog, omdat de andere vleessoorten een uitgesproken smaak hebben, maar proberen kan altijd, het is wel leuk om met die kant en klaar dingen te experimenteren.

Toegevoegd na 15 minuten:
Sorry, varkensvlees voor kip kan nog, ik doe het ook vaak met de maaltijd pakken van Conimex, ook erg lekker.

Toegevoegd na 17 minuten:
Pas wel de bak en kooktijden aan, aan het soort vlees dat je gebruikt, daar zit ook verschil in, in de garing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
er bestaan gerechten waarvan iedereen zegt: oh ja. zoals bloemkool met worst of
worteltjes met vis of
hutspot met klapstuk (rundvlees).
maar dat zijn alleen maar ingesleten gewoonten.

als jij niet van worst houdt, neem je een vleessoort die je wel lekker vindt of bijvoorbeeld vis in de plaats daarvan.
het gaat er om dat jij het lekker vindt, simpel!

antwoord: ja, je kan vlees vervangen voor een andere soort, dat is geen probleem.
de smaak van het gerecht zoals het was, wordt zoals jij het lekker vindt.

Toegevoegd na 2 minuten:
een andere groente bij een gerecht of de groente vervangen doet soms ook wonderen voor de smaak.