Hoe kan ik aan aardamandelen komen? Ik wil horchata de chufas maken, een drank uit Spanje, en heb hiervoor die aardamandelen nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Een andere benaming voor aardamandelen schijnt 'tijgernoten' te zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Aardamandelen of tijgernoten kennen we hier eigenlijk niet )(ja, als onkruid), hoewel ze vroeger veel gegeten werden. (Middeleeuwen).
Jekunt ze wel nog steeds kopen, maar....ze liggen niet voor het oprapen in elke supermarkt.

De beste kans heb je nog in ....viswinkels ! (En dan bedoel ik niet de visboer, maar de winkel waar hengelsporters terecht kunnen). Ze worden namelijk gebruikt voor karpervissen. Ook sommige goed gesorteerde diervoerderwinkels hebben ze in het assortiment.

Je koopt ze gedroogd en laat ze zeker twee dagen weken voor gebruik. Vers is er zo goed als niet aan te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx!!

Andere antwoorden (1)

Aardamandelen bestaat bij ons bekend als tijgernoten :

http://www.beslist.nl/products/sport_outdoor_vrije-tijd/sport_outdoor_vrije-tijd_484287_1339585/r/tijgernoten+kopen/