Zit er in ui, net als bij knoflook, een gedeelte in dat je moet weggooien?

Bij knoflook gooi je de kern weg, bij voorkeur.

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij een ui kan je de kern gewoon gebruiken

Van de ui kan je alles eten behalve natuurlijk het bruine velletje Toegevoegd na 2 minuten: ikzelf snij altijd beide 'kontjes' eraf want dat sprieterige is ook niet echt te eten denk ik

De schil die zou ik eraf halen en weggooien

Een ui kan je zien als 1 teen van een knoflook 'bol'. In dat opzicht bezit de ui dus geen 'middenstuk'die niet te eten is (hard/houtachtig). Wanneer een ui begint uit te lopen, kan je het mideelste (de kern) eruitsnijden en de rest nog gewoon gebruiken.

Als je van knoflook de kern weggooit, dan bedoel je hoop ik toch dat houtachtige stokje in het midden van een grote bol knoflookteentjes? Dat keiharde ding waar je niks mee kunt doen? Want door jouw opmerking "bij voorkeur", krijg ik de indruk dat je de kern van het teentje bedoelt. Dat is een rond staafje midden in de kern, vaak is het wat groenig maar het kan ook wit zijn. En dat is gewoon eetbaar. Het is zonde van het werk én zonde van het product als je de kern van de teen overal uit gaat peuteren en weggooit. En zoals anderen al zeggen: de ui heeft geen kern die je weggooit. Maar dat zul je vanzelf zien, als je een keer een ui door midden snijdt.

je kan de kern van de uit wel eten maar als je njiet zo goed tegen ui kan dan beter de kern niet gebruiken dat is het scherpste van de ui

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100