Mijn moeder heeft in New York een salade gegeten met daarin gele ovale vruchten/groenten met een zoetzure smaak. Hoe heten die?

De vruchten/groenten (ik weet niet of het een vrucht of groente is) hebben een steeltje, zijn een beetje ovaal, lijken op de mini variant vd zoete paprika en zijn zoetzuur. Ze vond ze erg lekker en wil ze graag weer eens eten maar kan ze nergens vinden, omdat ze de naam niet meer weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik inderdaad ook aan gedacht, maar dat is echt een citrusvrucht, 't lijkt ook echt op een minisinaasappel (mooi woord!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar is physalis ook zoetzuur van smaak dan?
En kumquat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, allebei eigenlijk. Kumquat is iets bitter, omdat je de schil erbij opeet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We weten het nu het is het beiden niet het is carambola oftewel sterfruit. Toch bedankt!!! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een carambola is wel ovaal, maar vooral stervormig, dus: zeg dat dan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval zou ik zeker ook een keer de physalis proeven, die is nog veel lekkerder dan de carambola! :-)

Andere antwoorden (2)

Het zou heel goed om physalis kunnen gaan. Vinden we hier ook erg lekker. 't Is wel verkrijgbaar hier, rond de kerst zelfs bij de supermarkt.

Toegevoegd na 10 minuten:
Deze vrucht is trouwens verwant aan de lampionplant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zitten nu plaatjes te kijken en te googelen we denken aan jouw idee of aan kumquat. Twijfel...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon allebei uitproberen, ze zijn allebei lekker! Kumquats heb ik vandaag nog bij de groenteman zien liggen en physalis is ook vast ergens te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
physalis in in ieder geval ook zoetzuur van smaak, heel lekker fris.
Zou de sharon fruit kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee sharon fruit is veel groter. Ik denk dat het kumquat is. Maar dank je wel!