Je kunt ze openmaken, het koffiedik eruit halen en koffiedik kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze in de compostbak gooien. Dat is niet echt weggooien, want dan gebruik je ze later weer opnieuw in de tuin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ze nádat ze opgedroogd zijn even strijken! Zien er dan weer als nieuw uit....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onder de hosta's in de tuin strooien tegrn de slakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opnieuw gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de koffiedik op je huid inwrijven, schijnt goed te zijn tegen cellulite;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de tuin aarde doen. Tegen katten en slakken. En dat werkt echt. Wel even het papier eraf natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt oesterzwammen gaan kweken:
La Place, GRO Mushrooms (Green Recycled Organics) en Vroegop-Windig zijn sinds kort een samenwerking aangegaan voor het hergebruiken van koffiedik van de restaurants van La Place.
Het blijkt een succes. Hoewel koffiedik dikwijls wordt gezien als afval, blijkt het een goede voedingsbodem te zijn voor de kweek van oesterzwammen.
Na een testperiode verzamelen inmiddels honderd La Place Restaurants hun koffiedik. Dit koffiedik wordt in afsluitbare plastic emmers door logistiek partner Vroegop-Windig retour genomen - als zij hun eigen versproducten hebben afgeleverd - en vervoerd naar GRO Mushrooms. Het koffiedik wordt door GRO Mushrooms verwerkt tot voedingsbodem voor de kweek van paddestoelen. Na enkele weken is een nieuwe oogst paddestoelen klaar voor gebruik. Vroegop-Windig neemt de oogst weer mee en La Place verwerkt de zwammen in de gerechten. Vanaf half juli worden de eerste oogsten voor consumptie verwacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knip de pads open en doe de koffie in een apart bakje / potje. Handig om na een klusje waarbij je erg vuile handen hebt gekregen je handen snel en eenvoudig weer schoon te krijgen. Neem wat koffiegruis in je hand en spuit er een beetje afwasmiddel bij. Was je handen onder de stromende kraan met dit mengsel en ze zijn binnen no time weer schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fruitvliegjes kweken.