Waarom smaakt Fanta in elk land anders, is het een andere combinatie van ingredienten of lijkt dat maar zo ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

De Fanta in Spanje is meer oranje van kleur(stof) dan de Nederlandse. Verder zijn bepaalde ingrediënten in het ene land wel toegestaan en in het andere land niet. Daarom smaken de Fanta's (en ook de Coca Cola's) in alle landen net iets anders.
Ik ben op zoek geweest naar een lijstje met verschillen in ingredienten in Coca Cola in de diverse landen, maar die kon ik niet vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat lijkt maar zo.
Fanta {de echte fanta dan} is overal op wereld gelijk.
Hetzelfde geldt voor coca cola ,pepsi,7up enz enz.

Toegevoegd na 46 seconden:
Misschien komt dat door het andere eten in het betreffende land dat daarom lijkt dat je drinken anders smaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad zo.
Ik denk dat ze het een beetje aanpassen aan de smaak van de inwoners.

Toen ik van Porec (Kroatië) naar Venetië (Italië) ging met de boot, hadden ze daar ook blikjes frisdrank te koop, en die Fanta (met Duitse tekst) was zo zoet dat je tanden bijna uit je mond vielen, maar de Fanta in Italië en Kroatië waren veel minder zoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fanta cola enzo hebben overal hetzelfde recept... MAAR! ze pompen op verschillende plekken water uit de grond, dit verklaart het verschil in smaak, zelfs als de rest precies hetzelfde is.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik heb me dat eens uit laten leggen bij een tour door een coca cola fabriek...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wordt aangepast aan de smaak van het land. Ik vind Cola al zoet, maar toen ik het in Egypte dronk bleek het nog zoeter.Het was aangepast aan de smaak daar

Toegevoegd na 1 minuut:
En zo gaat het met alle frisdranken, of levensmiddelen.We kochten jaren geleden al een blikje doperwten in Duitsland waar zilveruitjes doorheen zaten. De combi was ons totaal onbekend.
anneliez