Kun je de muisjes die je op beschuit doet met een geboorte ook in andere kleuren kopen dan in blauw en roze?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Incidenteel of op speciale bestelling zijn muisjes ook in andere kleuren te krijgen, zoals oranje. Overigens zijn blauwe muisjes incorrect vanuit historisch perspectief. In vroeger tijden werden roze muisjes bij de geboorte van een meisje geserveerd en witte bij de geboorte van een jongetje. Uit praktisch oogpunt besloot men roze en wit te mengen en ze bij de geboorte van zowel jongens als meisjes te gebruikten, totdat een niet door historisch besef gehinderde banketbakker de blauw(witte) muisjes 'uitvond'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank! Er staat me iets bij dat iemand die blauwe muisjes bestelde bij die banketbakker die er wel brood in zag om ze daadwerkelijk te maken. Daarna zijn ze bij De Ruyter terechtgekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die banketbakker zag er brood in?
Geen beschuit? :)
Plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
!

Andere antwoorden (5)

Nee. blauw en roze zijn de standaardkleuren. Hooguit nog oranje als er een koninklijke telg geboren wordt.
Maar verder meer smaken dan jongetje of meisje zijn er niet
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel degelijk andere muisjes, zie mijn reactie en foto 
dacht ook nog in oranje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast blauw en roze heb je nog oranje muisjes (met koninginnedag, of wanneer er een prins/ prinses wordt geboren) en gele muisjes (worden uitgedeeld wanneer een nieuwe paus benoemd wordt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier een foto ervan !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gisteren verwelkomde de stad Den Haag de vijfhonderdduizendste inwoner met GROEN/GELE muisjes!:

Den Haag verwelkomt vijfhonderdduizendste inwoner
Nederland • Geschreven door Novum op 01-09-2011 @ 19:21

Den Haag telt weer een half miljoen inwoners. De stad vierde donderdag dat de vijfhonderdduizendste inwoner zich heeft aangediend. Op het Plein werden saluutschoten afgevuurd en in de stad werd beschuit met groen-gele muisjes uitgedeeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar moest ik ook meteen aan denken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ cathje83: Waarschijnlijk, en eigenlijk is er toch niet zoveel voor nodig, een beetje voedingskleurstof en je kunt ze aan alle gelegenheden aanpassen!