teveel eieren slecht voor je?

ik heb een nieuwe dieet gevonden via het internet en daar moet ik soms op een dag acht eieren eten. is dat heel slecht voor je, door het eigeel en voor je cholesterol etc., of valt het wel mee?

Toegevoegd na 17 minuten:
dit is de site: http://www.makemyday.org/ik-wil-snel-afvallen/snel-afvallen-met-ziekenhuisdieet/ei-dieet/

misschien helpt dit om een antwoord te geven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.4K
Ritsuka
12 jaar geleden
Hoe heet dat dieet? Want het klinkt nogal vaag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ei dieet, kijk hier maar eens naar: http://www.makemyday.org/ik-wil-snel-afvallen/snel-afvallen-met-ziekenhuisdieet/ei-dieet/
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zie het al 'SNEL afvallen'
Dit gaat niet werken. Als je snel afvalt, zit het er net zo snel weer aan.
Ritsuka
12 jaar geleden
Als ik het zo lees is het ook gigantisch eenzijdig, je komt allerlei voedingsstoffen tekort. Grote kans op vreetbuien, omdat je lichaam die tekorten wil aanvullen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dieet is hoe dan ook ongezond voor je. Trap toch niet in die 'snelafvallen'-oplichting, dat werkt NOOIT op een gezonde manier en is alleen maar een middel om het beetje gewicht dat je verliest en twee keer zo snel en met bonus weer bij te krijgen.
Ga gewoon gezond en regelmatig eten en bewegen en je komt op je goede gewicht. Lukt dat niet, vraag dan begeleiding via een diëtist die kan uitzoeken wat voor jou haalbaar en gezond is.

Antwoorden (6)

Eieren zijn rijk aan cholesterol. Omdat cholesterol een risicofactor is voor hart- en vaatziekten, vindt de Gezondheidsraad dat er niet te veel cholesterolrijke voedingsmiddelen gegeten moeten worden. Daarom is het advies van het Voedingscentrum: de consumptie van drie eieren per week past in een gevarieerde voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan diverse factoren voor jonge mensen en mensen die licht werk doen zijn twee eieren al veel terwijl iemand die echt zwaar werk doet 12 stuks per week geen enkel probleem is. Dus kijk in welke categorie je hooort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dieet is per definitie ongezond.

Op een dag 8 eieren eten is ongeveer 600 Kcal.
Voor die hoeveelheid Kcal. kun je een heleboel andere,
lekkere, gezondere en gevarieerdere dingen eten.

Eieren zijn op zichzelf niet ongezond. Van eieren word je niet dik. Een gemiddeld gekookt ei bevat maar 75 kcal.

Het idee dat veel eieren eten slecht is voor je cholesterolgehalte, is niet helemaal waar. Zolang je niet meer dan 300 mg cholesterol per dag binnen krijgt en weinig andere producten eet met verzadigde vetten, zit je goed. Bij een ei is het wit vrij van cholesterol, de eidooier bevat 200 mg. Je kunt dus zonder problemen twee tot drie eieren per week eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry maar ik ben het niet eens met jouw opmerking dat een dieet per definitie ongezond is. Ja, heel veel van die nieuwe hippe dieeten zijn niet gezond omdat je veel voedingsstoffen weglaat die je eigenlijk nodig hebt. Maar als je naar een dietiste gaat die verstand van zaken heeft en kijkt wat voor jou precies goed past dan spreek je ook van een dieet. En dat is wèl gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohja, wat ik wel nog wilde toevoegen: DIT dieet lijkt me dus niet gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morana: De voedingsadviezen van een dietiste vallen wat mij betreft niet onder de noemer "dieet".
Een dietist zal proberen jouw eetgewoonten goed en gezond en blijvend aan te passen.
Dat is dus iets anders.
Een ei is niet slecht voor je. Ook voor het cholesterol hoef je niet uit te kijken aangezien er in een ei een stof zit die het cholesterol weer te niet doet...
Daar en tegen elke dieet dat een naam heeft.... ( het atkinson, het sherry, het sonja bakker... ) daar moet je voor uitkijken...
Afvallen doe je alleen als je je energie inname lager houd dan je verbruik...

Dus als je 8 eieren moet eten... Zit je al bijna op de helft van je dagelijkse intake....

Dus gewoon mager en gezond eten en lekker sporten. Dan berijk je het langduurigste resultaat.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de cholesterol in eieren word zelf niet opgenomen ijn het lichaam en als een vegetarisch bent en je wil natuurlijk eten zonder dat er onnatuurlijke ingredienten in zitten of namaak vitamine B12 die dan toch niet opgenomen worden in lichaam mensen die s,morgens een ei eten hebben meest kans om af te vallen om het je verzadigd het verhoog je suikerspiegel niet dat je steeds honger heb een ei mag elke dag en het maak mij niet uit wat het voedingcentrum zegt die loop 10 jaar achter met amerika
want ik eet alleen maar verzadigd vet en ik ben gewoon heel slank en ik voel me super gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Teveel' is nooit goed, ongeacht of het om eieren, water, suiker of andere voedingsmiddelen gaat. Sinds ik me echt in voeding verdiep ben ik er gaandeweg achtergekomen dat al die ophef over cholesterol in eieren notoire onzin is, oftewel, ieder spoor van wetenschappelijk bewijs voor de schadelijkheid van cholesterol in voeding ontbreekt. Bovendien brengt het lichaam zelf de cholesterolspiegel op peil door het zelf voor zeker 80% aan te maken.

Je kunt dus rustig meerdere eieren per dag eten en dat gedurende langere periodes. Datzelfde geldt voor garnalen en andere voedingsmiddelen met veel cholesterol.

Waar ik meer moeite mee heb is met een crashdieet, ongeacht of dat veel eiwitten, koolhydraten of weinig van alle energieleverende voedingsstoffen bevat. Een crashdieet is inherent aan uithongeren, waarna de kilo's er weer aanvliegen zodra je ermee gestopt bent. Het enige voordeel van eiwitrijk is dat je minder honger hebt. Kijk liever naar methodes die geleidelijker werken met niet meer dan een halve kilo per week afvallen en het is nog veel beter om eerst eens te bekijken hoe je op gewicht denkt te blijven als je eenmaal je streefgewicht hebt bereikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens.
Alleen garnalen zou ik liever niet te veel van eten, omdat ze vaak vol met conserveringsmiddelen zitten. Plus!