Hoe kun je je eetlust verminderen ?

Soms heb je vooral zin in honger, maar je lichaam heeft het niet per se nodig. Toch ga je dan vaak iets eten, bv uit verveling. Ik vroeg me af of er manieren zijn om je eetlust te verminderen en zo dus minder gaat eten?
Ik weet bv al dat roken je eetlust vermindert, maar graag hoor ik iets wat niet per se ongezond is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (9)

Gezonde trucjes zijn: een glas water drinken, je tanden poetsen, een appel eten, een suikervrij pepermuntje opzuigen, muntthee drinken.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt allemaal goede!
+
drink op die momenten een glas water, dan krijg je even een vol gevoel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je eet, voldoende kauwen, en als je denkt dat je klaar bent, nog even kauwen. Hierdoor heb je langer een verzadigd gevoel op een dag.

Verder moet je kleine beetjes tussendoor eten, dit zorgt voor een goede spijsvertering en minder honger gevoel.

Je moet het zien als volgt; een trein had vroeger kolen nodig om vooruit te komen, maar als er in de ochtend, middag en avond in 1 x veel kolen werden geschept, dan kwam de trein moeizaam op gang, dan wanneer er om de 2 a 3 uur kleine beetjes bij geschept werden, dit zorgde voor een constant niveau en geen verlies van snelheid. Zo zit het ook met het lichaam. GEwoon je voeding beter spreiden en je hebt geen trucjes nodig ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op suikervrije kauwgom kauwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vooral 's avonds een moment van zwakte hebt, kun je ook je toetje uitstellen. Dus na de maaltijd nog geen toetje nemen, maar twee uur later.

Of ga knabbelen op stukjes paprika, radijs, magere kaas. Bijna net zo lekker ;-) als een zak chips. Glas water erbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik vooral weinig suiker! Als je een poosje minder/geen suiker of zoetigheid neemt, heb je er ook minder zin in. En ga als alternatief iets doen wat je erg leuk vindt, dat vult een behoefte op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier is om het gewoon niet te doen. Dit is een mentale kwestie en als je er op let en de gelegenheid weghaalt (dus geen bak chips op tafel zetten) dan is dat gewoon te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook een vreselijke snoepert geweest. Koekje bij de koffie en chips 's avonds. Ik was het zat en heb een lading fruit gekocht en perstte sinasappelsap en daarin shakete ik een kiwi en een appel en een peer en witte druiven. Dit was heerlijk in een longdrinkglas en dan zit ik ook vol. Met 3 liter water op een dat (afwisselen met een glas frisdrank 0-5 calorieen) is dit goed vol te houden zonder chips en koek en snoep. Vergeet de appel ook niet in plaats van snoep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer eens een voedingssupplement met chroom, zie onderstaande link voor de uitleg