Waarom zou ik bij vis in blik kiezen voor een vis moot?

Bij vismoot uit blik ben je een eeuwigheid bezig met stukjes graat enzo te verwijderen omdat alles door elkaar heen zit geplempt. Dus waarom niet gewoon kiezen voor stukjes (filet)? (liever natuurlijk vers, maar dat heb je niet altijd voorhanden) Wat is het voordeel van zo'n moot in blik t.o.v. filet uit blik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Niet iedereen heeft een vriezer, en kan nu toch vis op voorraad nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat jij de vraag niet goed gelezen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Excuus
Omdat je bij een moot zelf kunt bepalen hoe groot de stukjes vis moeten worden, terwijl de stukjes filet eigenlijk meer flintertjes zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wellicht lijkt het met vis moot in blik met graat ook nog op verse vis, juist door de graatjes...