hoe kan het dat ik bij minder eten en meer sporten toch niet afval?

Ben enige weken geleden minder gaan eten, wel verantwoord, dus 3x daags volgens de schijf van vijf. En ben 3x per week gaan sporten. Viel eerst wel 2 kilo af en nu opeens 1 kilo erbij, hoe kan dit terwijl je verwacht af te vallen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

die kilo erbij kan/zal wel vocht zijn. ikzelf ben ook de ene week weer een kilo zwaarder dan de week ervoor en dan een paar dagen later weer anderhalf kilo lichter of zo. wisselt steeds. in ieder geval moet je niet meer dan 1x p.w op de weegschaal gaan staan en wel op precies dezelfde tijdstip,bv. 's morgens na wc gang en douchen. Ook is het normaal dat je na enige weken even op een 'plateau"komt . na een poosje ga je wel weer gewicht verliezen. spieren wegen dan wel zwaarder dan vet maar als je echt minder eet zal je ook wel het gewicht op de weegschaal zien zakken.

Het kan zijn dat je te weinig bent gaan eten. Onder de 1200 kcal (ongeveer) gaat je lichaam in de spaarstand. Door het sporten heb je meer energie nodig, weet je zeker dat je genoeg voeding binnenkrijgt? Toegevoegd na 1 minuut: Ik weet niet wat je lengte en gewicht is, maar misschien zit je lichaam al op een gewicht wat er goed bij past. Mag ik vragen wat je eet op een dag?

Door minder te eten verlies je vet. Door meer te sporten krijg je meer spiermassa. Spiermassa is zwaarder dan vet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100