hoe kan het dat ik bij minder eten en meer sporten toch niet afval?

Ben enige weken geleden minder gaan eten, wel verantwoord, dus 3x daags volgens de schijf van vijf. En ben 3x per week gaan sporten. Viel eerst wel 2 kilo af en nu opeens 1 kilo erbij, hoe kan dit terwijl je verwacht af te vallen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door meer te sporten, vooral van zware sporten, kweek je meer spieren. En spieren wegen een stuk meer dan vet. Daarom zegt gewicht ook zeker niet alles, kijk vooral naar je lijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag heb je al eens gesteld. Hij is niet gesloten omdat de moderators dit leuk vonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag eens in je sportschool of ze zo een apparaatje hebben waarmee je het vetgehalte van je lichaam kan meten. Tis een elektronisch apparaat. Als dat onder een bepaalde percentage zit maakt het verder niet uit hoeveel je weegt, dan heb je gewoon een gezond gewicht. En ook nog eens gespierd, wat wil je nog meer.
Ritsuka
12 jaar geleden
Is het wel nodig dat je afvalt?

Het beste antwoord

die kilo erbij kan/zal wel vocht zijn.
ikzelf ben ook de ene week weer een kilo zwaarder dan de week ervoor en dan een paar dagen later weer anderhalf kilo lichter of zo.
wisselt steeds.
in ieder geval moet je niet meer dan 1x p.w op de weegschaal gaan staan en wel op precies dezelfde tijdstip,bv. 's morgens na wc gang en douchen.
Ook is het normaal dat je na enige weken even op een 'plateau"komt . na een poosje ga je wel weer gewicht verliezen. spieren wegen dan wel zwaarder dan vet maar als je echt minder eet zal je ook wel het gewicht op de weegschaal zien zakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan zijn dat je te weinig bent gaan eten. Onder de 1200 kcal (ongeveer) gaat je lichaam in de spaarstand.
Door het sporten heb je meer energie nodig, weet je zeker dat je genoeg voeding binnenkrijgt?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet wat je lengte en gewicht is, maar misschien zit je lichaam al op een gewicht wat er goed bij past.

Mag ik vragen wat je eet op een dag?
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik kijk naar lengte en gewicht zou ik normaal rond de 2200 kcal moeten hebben, dus nu zit ik er 20% onder per dag. 1800 kcal (zie http://www.giantpt.com/voeding/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is in principe prima volgens mij. Heb je al eens naar je maten of vetpercentage gekeken? Dat is een nauwkeurigere manier om je voortgang te meten. Spieren wegen meer dan vet, maar je bent wel slanker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal dat eens onderzoeken, wat precies het vet percentage is, en ja dat is wel zo spieren wegen zwaarder dan vet.
Door minder te eten verlies je vet. Door meer te sporten krijg je meer spiermassa. Spiermassa is zwaarder dan vet.