Welk vlees/vis is een gezond(er) alternatief voor kip?

Ik vind kip wel lekker. En af en toe zalm of kabeljauw maar iets voor de variatie? Ik lust totaal geen rund of varkensvlees. Het smaakt niet en het is volgens mij ook niet echt goed voor je. Mag ook vegetarisch zijn en het moet wel een beetje smaken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik wil niet te veel vis eten wegens nitraat en andere gifstoffen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

In plaats van kip kun je eens kalkoen proberen. Lijkt qua smaak op kip, maar ik vind het ietsje droger. Verder kun je je vlees af en toe vervangen door een eitje, of een lekkere maaltijdsalade met kaas maken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat ook zeer smakelijk is, is de kaasschnitzel met Maaslander, of de Tivall vleesvervanger (smaakt naar kip), ik dacht alleen bij AH te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt tegenwoordig vegetarische lekkere burgers .
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerlijk gezegd..... ik had vandaag een groentenburger en het smaakte gewoon naar lekker gekruid vlees. En geloof me... ik ben een ECHTE vleeseter....
fremar
12 jaar geleden
Je kan ze best in een natuurwinkel kopen daar zijn ze het best ,als je ze in een warenhuis koop kan je inderdaad tegenkomen zoals RoadRunner schrijft.En ja ,elk heeft zo zijn eigen smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vond de mijne best lekker Fremar...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks mis met de smaak van lekker gekruid vlees. Zeker niet als het niet eens vlees is, toch?
eieren, schaal en schelpdieren, paddestoelen, kaasgerechten, wild en (ander) gevogelte...
Blader eens lekker door een paar kookboeken met verschillende keukens. Of snuffel op receptensites. Bij ah.nl. Kan je onder andere selecteren op ingrediënt en op keuken. Kom je vast leuke ideeën tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
soms neem ik kip ik eet geen rood vlees of varkensvlees A ik vind niet lekker en B het is niet gezond en je lichaam raak er verzuurd van. kwa vlees vervanger neem ik champions of dynamisch burger wat is gemaakt van aarappels wortels en all ij groente. maar verder neem ik geen vegetarisch vervangers de meeste burgers is van soja gemaakt en soja is heel moeilijk te verteren en je krijgt trage schiltklier er van duss trage stofwisseling en producten die van ook is gemaakt is verhit is moeilijk om de caseine of melkeiwit te verteren en kan allergisch reactie op wekken en de meeste burgers zitten E621 stimuleert je eetlust dat je niet meer kan stoppen met eten en in biologisch gistextract en ook vaak gist die zorg voor dat gaat gisten in je buik en verminderd je weer stand en vis ook de bio de zee is vervuild en de vis bevat aallij gifstoffen zoals lood en kwik en de gifstoffen krijgen wij in ons vetcellen. maar eieren is wel super gezond en kwa jodium wat in vis zit neem ik zeekraal daar zit heel veel jodium in.