Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bijna al mijn eten gaat me tegenstaan. Heeft dit een oorzaak?

Zelfs de gedachte dat ik een broodje moet gaan eten, maakt al vaak dat ik ga kokhalzen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Probeer jezelf te trakteren op iets lekkers, misschien dat je ontbijten met cereal (cornflakes o.i.d.) lekker vind.
Als het echt een probleem wordt en van geen enkel eten meer kan genieten dan zou je even langs je huisarts kunnen gaan om het probleem voor te leggen. Het lijkt een klein probleem maar als dit langer duurt dan kan je gezondheid (geestelijk/fysiek) hier onder lijden.

Naar aanleiding van je vorige vraag denk ik dat er meer aan de hand is en dat je het eten niet gewoon vies vind.
Het kan een klein dipje zijn (slecht weer, stress, het wordt weer eerder donker, slecht geslapen, vitaminetekort etc.), maar ik denk dat de oorzaak hiervan dieper ligt dan wij hier kunnen beantwoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch met stress te maken gehad, door inderdaad die dingen te eten waar ik wel trek in had (broodjes kroket) hebben geholpen.
Kreeg mijn honger gevoel weer terug en eet alles weer.
Dank voor je tip.

Andere antwoorden (2)

Stress en depressieve gevoelens spelen vaak een rol bij het verliezen van eetlust. Niet te lang mee blijven rondlopen, er is iets aan te doen.
Je kan best naar de huisarts gaan voor verwijzing naar een psycholoog of therapeut.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ga niet zomaar aan de medicijnen zolang het niet levensbedreigend is! Probeer eerst andere dingen om van je stress af te komen zoals:
-sporten (krijg je vaak daarna zoiezo honger)
-Ontspannen dingen doen waar je zin in hebt En als je kiest voor sporten, bedoel ik niet zomaar sporten, maar echt intensief sporten.
Als je vaak hetzelfde eet kan dat je op een gegeven moment tegen gaan staan, probeer dus gevarieerd te eten. Verder zou ik kijken of er een andere oorzaak zou kunnen zijn, misschien zwangerschap of wisselen van de pil waardoor je hormonen in de war zijn? Succes ermee
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwanger is totaal onmogelijk.
Gesteriliseerd, overgang achter de rug, geen vriend.
Dus als ik dan zwanger zou zijn, zou ik de voorpagina van "De Telegraaf" halen :-))
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing