Als oploskoffie zonder filteren gemaakt wordt, zit er dan meer cholesterol in?

Ik weet dat er in ongefilterde koffie meer cholesterol zit.
Nu gaat het er om of er in het productieproces van oploskoffie wel of geen filters gebruikt worden tijdens het zetten van de koffie. Als het proces vergelijkbaar is met die van de cafetiëre dan zit er dus veel cholesterol in.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Oploskoffie en (automaten)koffie op basis van vloeibaar koffieconcentraat bevatten nauwelijks diterpenen en hebben geen of nauwelijks effect op het cholesterolgehalte.
fremar