Hoe kan ik afvallen en mijn stoelgang regelmatig houden?

Ik wil al een hele poos een paar kilo's kwijt. Heb geen overgewicht, maar net een paar kilo eraf zou erg fijn zijn. Heb al meerdere dingen geprobeerd en een aantal ervan werkt ook wel. Gewoon minder eten en meer bewegen, maar om dit vol te houden... Pffff! Vind het ook lastig, want ik wil een gewoon eetpatroon hebben, waarmee ik gezond bezig ben. Ik blijf ook met het probleem zitten dat mijn stoelgang erg onregelmatig is. Het komt vaak voor dat ik maar 1 keer in de 2 of 3 dagen ga. Op zich is dat nog geen groot probleem, maar heb wel vaak last van een opgezette buik. Ik had het idee dat ik ook minder vaak naar de wc moest als ik minder gegeten had. Sinds kort ben ik begonnen met 'normaal' eten. 's Ochtends 2 en 's middags 4 sneetjes brood met 'gezond' beleg. Tussendoor fruit (& bijv. ontbijtkoek) en 's avonds vooral groente en een paar aardappelen. Na het avondeten eet ik eigenlijk niets meer, hooguit iets van fruit. Ik drink water, thee, koffie en een enkele keer ranja. Qua bewegen loop ik nu elke week minsten 3 keer een uur buiten. Verder fiets ik minstens 4 keer in de week een uur. Ik merk nu (na een week) al een positieve verandering wat betreft mijn stoelgang, maar mijn gewicht (nog) niet... Mijn vraag nu: Is dit wel een goede manier om af te vallen en mijn stoelgang regelmatig te houden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Afvallen hangt niet af van minder eten, maar gezonder eten. Hoe minder je eet, hoe trager je stofwisseling ook zal worden. Om je stofwisseling te verhogen kan je bijvoorbeeld je bezighouden met kleinere maaltijden ipv 3 grote. Dat je beweegt is goed. Heel positief zelfs! Maar vergeet niet dat als je beweegt je ook spieren kweekt. Deze wegen meer dan vet. Dit wil niet zeggen dat je moet stoppen met je activiteiten. Integendeel: beter spieren dan vet , toch?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100