Kun je jezelf dood eten?

Zo ja, hoeveel moet je dan wel niet eten? De laatste tijd heb ik soms enorme eetbuien waarin ik buitenproportionele hoeveelheden naar binnen kan werken zonder echt misselijk te worden. Dit heeft helaas wel enorme buikpijnen en een algemeen onwel gevoel (hartkloppingen, koortsig, slap) tot gevolg heeft waar ik soms een beetje bang van word. Hoe gevaarlijk zijn dit soort eetbuien als ze meerdere keren per week voorkomen? Kun je zo vol komen te zitten met eten dat je stikt of je maag/darmen het b.v. niet meer aankunnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat de twee uitersten de dood betekenen. Want te weinig eten is dodelijk en mij lijkt zo ook dat teveel eten dodelijk is. Maar de periode verschilt daarin wel. Wanneer iemand geen eten meer binnenkrijgt krijgt hij geen energie voor verbrandingen en zo vinden er geen processen meer plaats in het lichaam. Wanneer iemand te veel eet kan het lichaam niet in hetzelfde tempo waarmee alles naar binnengaat ook het voedsel verteren. Het gevolg lijkt mij dat belangrijke organen in het spijsverteringsstelsel zullen scheuren en uiteindelijk zal iemand doodbloeden. Of door de druk op alles zullen de maag en darmen te veel voedingsstoffen doorlaten die eigenlijk nog te groot zijn om in het bloed opgenomen te kunnen worden. Zo kunnen de bloedvaten verstopt raken en kan het bloed niet meer goed stromen. Wat er uiteindelijk voor zorgt dat de persoon dood gaat.

Dit klinkt als B.E.D. (binge eating disorder) een vorm van boulimia. Bij boulimia braak je en dat doe je bij B.E.D. niet. Je eet jezelf in een soort trance om een gevoel van onbehagen kwijt te raken. Daardoor voel je ook niet op tijd de seinen van je lichaam om te stoppen met eten. Als je dit blijft houden zou ik hulp gaan zoeken als ik jou was, want je krijgt er op deze manier alleen maar een heel groot probleem bij. Een geest die de seinen van het lichaam niet meer oppikt en waarschijnlijk giga overgewicht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100