Moeten potten met schroefdeksel bij het wecken ook voor 3/4 onder water laten staan?

Bij originele weckglazen met rubberen ringen moet dit wel, maar nu heb ik dit jaar voor het eerst appelmoes en chutneys gemaakt van mijn eigen appeloogst en die was zo groot dat ik ze nu ook in jamglazen heb gedaan om weg te geven. Ik wil ze echter voor de zekerheid nog wel nawecken dan.

Moeten de potten dan helemaal onder water staan of kan ik gewoon de normale weckmethode aanhouden, dus een kwart boven het water uit laten steken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Uit het Weckboekje en uit de culinaire encyclopedie:
Je kunt ze 3/4 onder water laten staan.

Voor meer tips en informatie: zie bron