Hoe kun je een middelgrote pan soep beter bewaren m.b.t. bederven: Met deksel erop, deksel eraf of gedeeltelijk erop?

De soep is gisteren gemaakt en het moet nog ongeveer 2 à 3 dagen mee. Is het bovendien handig om de pan in de koelkast te bewaren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
43.1K

Het beste antwoord

Zelfgemaakte soep kun je nog twee dagen in de koelkast bewaren. De soep eerst snel en volledig laten afkoelen.

Bewaren in de koelkast kan je het beste in een afsluitbare bak doen en de pan in de vaatwasser zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Koelkast met deksel. Twee maal per dag deksel er even af. Niet uit proeven met lepel die je in je mond hebt gehad. Vingerhoedje azijn toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan beter het deel van de soep wat je niet dezelfde dag gebruikt invriezen. Dan ben je 100% zeker dat ze nog vers is. Zeker bij onweerachtige dagen is het raadzaam je soep niet te lang in de koelkast te bewaren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat heeft het te maken met onweerachtige dagen?
Zelf gemaakte soep (of er nu onweer in de lucht zit of niet) altijd zo snel mogelijk afkoelen.

Doe dit door een bak/gootsteen vol koud water te laten lopen de pan op een omgekeerde lepel/gootsteenzeefje oid te zetten(zodat ook de bodem vd pan iets vrij komt van de grond) en blijven roeren.

Je zult zien dat je het water een of twee keer moet verversen omdat dit warm is geworden.

Op deze manier kun je de pan in ongeveer 10/15 minuten af laten koelen.

Neem eraf wat je gelijk gaat gebruiken en eevoor de volgende dag zet je dit meteen in de koelkast, zo bewaak je de kwaliteit het beste.

Heb je een heel grote pan soep gemaakt.
Vries dat in in porties, zo heb je altijd voor onverwachte trek/eters/ geen zin/tijd om te koken soep in huis.

of maak er een buurvrouw/man blij mee.