nee hoor, soms gebruik ik zo'n oranje en soms zo'n gele flespompoen. Als je een biologische pompoen neemt hoef je hem niet eens te schillen voor het koken, met het pureren wordt alles toch fijn gemaakt
anneliez
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, want sierpompoenen zijn niet eetbaar. Je moet er dus wel een gebruiken die geschikt is voor consumptie.
Amadea
10 jaar geleden
Ja, lees dit maar eens: Kun je van pompoenen alleen maar soep maken?

Antwoord:

De meeste pompoenen zijn prima bruikbaar voor soep, maar er zijn ook honderden andere recepten.

Reuzenpompoenen smaken erg flauw, en dienden vroeger als varkensvoer ...

Er zijn ook rassen die te zoet zijn om soep van te maken: die kun je bijvoorbeeld gebruiken voor desserts

Toegevoegd na 2 minuten:
Lang niet alle pompoenen (en kalebassen enzovoort) zijn eetbaar.

Test een onbekende pompoen zo:

Snij hem open; als er geen vruchtvlees in zit, heb je zeker te maken met een sierkalebas.
Kook een stukje vruchtvlees: is het bitter, dan heb je weer een sierkalebas, of een kruising tussen sierkalebas en eetbare pompoen. Als het lekker smaakt, dan heb je een eetbare pompoen.