Wat zijn noedels eigenlijk precies? en waar moet een 'goede' noedel (noodle) aan voldoen?

sinds kort eet ik graag noedels. tusendoor of als middageten. ze zijn er van allerlei merken, en prijzen. liefst eet ik de vegetarische. soms zit er een zakje olieprut bij. ik weet niet goed -buiten de smaak- waar ik goed aan doe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je hebt verschillende soorten noedels.
De kant-en-klare, met sausje, zullen waarschijnlijk vooral veel zout bevatten (in het sausje dan).
Noedels bestaan feitelijk uit (vers of gedroogd) ongerezen deeg dat gekookt wordt in water.
Het deeg kan uit van alles bestaan: rijst, tarwe, mungbonen, aardappel, al dan niet verrijkt met ei.

Als je noedels zelf kookt en aanvult met groente en eiwitten (vlees, vis, vegetarische vervanger) kan het een volwaardige maaltijd zijn.
De instantnoedels met een sausje zijn dat niet: teveel zout, teveel suiker, geen groente, en waarschijnlijk een slechte kwaliteit noedels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeer compleet antwoord, dankjewel.

Andere antwoorden (1)

IK eet sinds kort Zeewier pasta / kelp noodles ik ben beetje aan gekomen van de vakantie en is gewoon heel goed vervanger voor rijst of pasta het bevat veel jodium en B12 en zeker als je vegetarisch bent kan je daar te korten aan krijgen om in plantaardig minder vitamine b12 zit of minder goed opgenomen word en jodium stimuleert je stofwisseling en je schiltklier hormoon en je hoef er weinig aan te doen je kan se gewoon rauw eet en lekker sausje aan maken en met wat groente als je trek heb. en in Shii take paddestoelen zit ook vitamine b12 ik eet zelf niet te veel dierlijke producten en om ik vleesvervangers ongezond vind om er slecht ingredienten toegevoegd worden om lekker te maken is voor mij wel belangrijk om dat extra op het menu te zetten maar het is wel wat duurder dan gewone noedel 5 euro voor 340 gram