Zijn deze snijbonen nog goed?

Ik heb deze snijbonen gister gekocht, ik wil ze nu graag koken maar ze zien er voor mij niet meer zo betrouwbaar uit. Kan ik ze nog eten? (Afbeeldingen zijn een paar voorbeelden van een paar snijbonen.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
14.9K

Antwoorden (3)

Zoals op de foto te zien is lijkt het erop dat ze beschadigd en daardoor al aangetast zijn, als er ook nog een slijmerig laagje op de bruine plek zit is de snijboon niet goed meer. Doordat er één niet goed is kan het overgaan op de rest van de groenten in de zak.
Een schimmel trekt vaak al door de hele vrucht/groente heen op het moment dat het voor ons zichtbaar word. Ons imuumsysteem is vaak sterk genoeg om kleine beetje te verwerken zonder dat wij er iets van merken. Ikzelf snij het altijd weg en kook het goed door, maar de meeste mensen zullen het niet adviseren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er maar een paar bonen zijn aangetast, is het geen probleem de rest te consumeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik werk bij een groenteboer en als wij dit zien dan snijden wij dezen plekjes gewoon weg. de boon zelf is nog goed, maar alleen die plekjes zijn slecht.