Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn deze snijbonen nog goed?

Ik heb deze snijbonen gister gekocht, ik wil ze nu graag koken maar ze zien er voor mij niet meer zo betrouwbaar uit. Kan ik ze nog eten? (Afbeeldingen zijn een paar voorbeelden van een paar snijbonen.)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
14.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zoals op de foto te zien is lijkt het erop dat ze beschadigd en daardoor al aangetast zijn, als er ook nog een slijmerig laagje op de bruine plek zit is de snijboon niet goed meer. Doordat er één niet goed is kan het overgaan op de rest van de groenten in de zak.
Een schimmel trekt vaak al door de hele vrucht/groente heen op het moment dat het voor ons zichtbaar word. Ons imuumsysteem is vaak sterk genoeg om kleine beetje te verwerken zonder dat wij er iets van merken. Ikzelf snij het altijd weg en kook het goed door, maar de meeste mensen zullen het niet adviseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er maar een paar bonen zijn aangetast, is het geen probleem de rest te consumeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik werk bij een groenteboer en als wij dit zien dan snijden wij dezen plekjes gewoon weg. de boon zelf is nog goed, maar alleen die plekjes zijn slecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding