Hoeveel gram mais is er nodig voor 1 portie (bekertje vol) popcorn?

Wij willen voor een afscheidsavond van groep 8 450 bekertjes met popcorn vullen en moeten dus weten hoeveel kilo mais we moeten inkopen

Toegevoegd na 6 minuten:
Het bekertje is een gewoon plastic bekertje, dus ongeveer 200 ml

Toegevoegd na 9 uur:
Ondertussen met behulp van het antwoord een bekertje vol gewogen (standaard plastic bekertje). 166 gram. Dit betekent dat voor 1 portie van 200 ml dus ongeveer 17 gram mais nodig is. Voor alle 450 porties is dus ongeveer 7.65 kilo nodig.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
23.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoeveel is een bekertje vol? Het is toch echt het handigste dat je gewoon een zakje koopt en kijkt hoeveel bekertjes je daarmee kunt vullen en dan moet jij wel doorgeven aan de mensen die bekertjes vullen hoe vol die bekertjes moeten zijn. Wij weten niet hoe vol jouw bekertjes zijn en wat voor bekertje je hebt: even testen dus vanmiddag!

Het beste antwoord

Van één bekertje ongepoft maak je tien bekertjes gepoft. Maakt dus niet uit hoe groot die bekertjes zijn, als je het bekertje dat je wilt gebruiken maar als maatstaf neemt.

Toegevoegd na 4 uur:
Voor 450 bekers heb je dus 45 bekers ongepofte mais nodig. Weeg de inhoud van een vol bekertje en vermenigvuldig dat met 45. Je hebt dan het aantal kilo's dat je nodig hebt.

Stel dat een bekertje 200 gram weegt, dan heb je 9 kilo mais nodig.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat jouw ervaring?
Ivana
10 jaar geleden
Ja, wekelijks
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
helemaal correct!
Thumbs up!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan nergens een maat vinden Ivana, vandaar.
Ivana
10 jaar geleden
Pelle, je neemt tien bekertjes, maakt niet uit hoe groot. Als ze maar allemaal even groot zijn. Een van die bekertjes vul je met maïskorrels en die pof je. Met het resultaat vul je alle tien de bekers.
Komt ook omdat de maïs ongepoft tegen elkaar gestapeld ligt en gepoft heeft het heel wat tussenruimte. Dus echt tien maal zo groot wordt het niet, maar iets minder en de rest is tussenruimte.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik geloof je wel, ik vroeg gewoon of dit eigen ervaring was of dat je het ergens gevonden had op internet.