hoe heet en waar is het restaurant waar je in het donker kan moet eten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke cool ik heb hier nog nooit van gehoord!
Snap ook niet echt of dat wel zo leuk is..
Je "proeft" beter als je je eten ziet is bewezen..
Ik ga het toch proberen aangezien ik in Amsterdam woon:)
Amadea
12 jaar geleden
Heb je een bron voor die bewezenheid? Volgens mij klopt dat niet, hoor. Als je het niet ziet ben je misschien zelfs béter in staat om de verschillende smaken te onderscheiden. Alleen als je er niet bij kunt ruiken, dan is je vermogen om te proeven echt ernstig aangetast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik merk dat ik met mijn ogen dicht veel beter kan proeven en voelen, het eten veel intenser en bewuster ervaar, dus ik denk dat zo'n restaurant heel erg goed werkt.
Het lijkt mij trouwens een erg leuke ervaring.

Het beste antwoord

http://www.ctaste.nl. Veel plezier daar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ctaste in Amsterdam
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan inmiddels meerdere van zulke restaurants. In Barcelona, Parijs, Londen, Berlijn en Moskou zijn Dans le Noir-restaurants gevestigd. Het eerste “blinden” restaurant werd in 2004 in Frankrijk geopend en tegenwoordig heeft de keten 75 werknemers in dienst waarvan 40% blind is en grotendeels in de bediening werkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Only for Senses is het eerste Belgische restaurant waar je geen hand voor je ogen ziet. In Brussel gevestigd in de de kelders van Café du Vaudeville, in de Sint-Hubertusgalerij.
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Een visueel gehandicapte hoeft lang niet blind te zijn. De termen hebben niet dezelfde betekenis.
Amadea
12 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Net zoals doof en slechthorend niet hetzelfde betekenen. Iemand die blind is kan niets (meer) zien. In zekere zin ben ik zelf met mijn min vijf ook visueel gehandicapt, maar dankzij contactlenzen kan ik toch goed zien.