Zijn eierkoeken gezond?

Ik eet het bijna iedere dag, kan dit kwaad? Meestal aan de onderkant voelen ze wat vettig, zijn ze ook echt vet? En hoeveel calorieën zit er in 1 eierkoek?

Weet jij het antwoord?

/2500

Sonja Bakker zweerde erbij, dat was zo'n rage een tijdje terug, dus dat zit wel goed Toegevoegd na 1 minuut: 1 stuk is 95 kcal, 397 kjoule, 2,5 gr eiwit, 18 gr koolhydraten, 1 gr vet

In een eierkoek zit weinig vet, maar er zit wel best veel suiker in! Ik weet niet precies wat de calorieën zijn, maar staat dat niet op de verpakking van de eierkoeken?

Eierkoeken zitten vol met e-nummers. Niet heel erg goed voor je!

Een eierkoek bevat per 100 gram: ■3,5 gram vet ■65 gram koolhydraten (waarvan 28 gram suiker) ■7,5 gram eiwit ■325 kcal ■1 gram vezels (relatief veelsuikers dus!) Ik hoop dat je daarmee een beetje bent geholpen ;) ImationCret lees alles nog even na(klik op de bron)

Bronnen:
http://www.lekker-in-je-vel.nl/artikelen/s...

Toen ik aan het afvallen was at ik iedere dag een eierkoek en ik bleef afvallen, dus volgens mij kan het geen kwaad. Je word er in ieder geval niet dik van. Je hebt ook volkoren eierkoeken, die zou ik dan halen, iets gezonder :)

Een eierkoek bevat per 100 gram: - 3,5 gram vet - 65 gram koolhydraten (waarvan 28 gram suiker) - 7,5 gram eiwit - 325 kcal - 1 gram vezels Relatief weinig vet maar relatief veel suikers. Suikers, en ook koolhydraten worden door je lichaam omgezet in vet. En deze koolhydraten zijn ook nog eens van het 'slechte' soort. De eierkoek was al bijna uitgestorven totdat Sonja Bakker ze terug op de kaart zette. Mijns inziens is dat niet geheel terecht. Neem liever een volkoren product, daarin zitten wel goede koolhydraten en het zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel minder snel daalt en stijgt waardoor je sneller balans in je voedingspatroon krijgt.

Er zit wel veel suiker in maar het maakt niet uit om er elke dag 1 te eten. Ook niet als er wel veel vet in zat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100