Waarom trekken de Lakrisalsnoepjes aan de uiteinden van het rolletje vocht aan?

Telkens als ik weer een snoepje nemen wil, dan verbaast het me dat bij de opening het eerste snoepje vochtig is. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Salmiak is zout, en dat trekt vocht aan. Keukenzout gaat immers ook klonteren als het te vochtig bewaard wordt. Om dit te voorkomen kun je denk ik het beste de snoepjes uit de oorspronkelijke verpakking halen en deze in een afsluitbaar trommeltje / blikje bewaren, zodat er geen vocht bijkomt.