Het moet "koekebakker" zijn en dat betekent "Knoeier"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat staat niet beschreven.
Er zijn meerder uitdrukkingen waarvan de oorsprong niet is te herhalen.
Tegenwoordig worden ook ineens worden gebruikt die schijnbaar leuk klinken en de lading dekken.
Bijvoorbeeld "muts"iedereen weet dan wat je bedoeld.
Het is inderdaad koekeNbakker, en dat staat voor klungel.
jc54
14 jaar geleden
Ander woord voor koekenbakker:

Klungel, Knoeier, Prutser, Stumper, Beuzelaar, Domoor, Kluns, Knoeier, Sufferd, Sukkel.
Deze worden zijn zeer beledigend, maar elke bakker is anders.

Toegevoegd na 5 minuten:
Worden moet natuurlijk zijn woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet beledigend, niets IS beledigend, er zijn woorden waarbij wij de afspraak gemaakt hebben dat als A dat zegt over B, dat B zich dan terecht beledigd mag voelen en C en D en de rest zullen B dan gelijk geven... Omdat het afspraak is... Er is een etiquette die schrijft voor wat moet en wat niet mag...

Ik ben nog VOOR de middelvinger-belediging... En opeens was het er en was ook meteen strafbaar... Nu steek ik mijn elleboog omhoog, en dat mag nog, maar dat is toch vele malen grover dan één vinger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koekkenbakker is voor veel mensen beledigend, vraag
maar eens aan marco van basten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koekenbakker is een verwijzing naar Burgemeester Koekebakker die na de inname van Den Briel door de watergeuzen, weigerde dat de stad opgeëist zou worden voor Willem van Oranje. Het is een scheldwoord voor iemand die niet weet waar hij mee bezig is.